Stap 7: ATmega328: branden de Bootloader
Start van de Arduino IDE, klik op extra en open het pension menu.
Selecteer je Arduino board. (Ik gebruik een Uno).
Klik op Tools opnieuw en deze keer open het menu Programmer.
Selecteer de AVRISP mkII programmeur.
Klik op bestand, open het menu voorbeelden, en klik op ArduinoISP.
Plaats de chip in de aansluiting aan de rechterkant met de inkeping van de uitlijning geconfronteerd met het handvat.
Klik op extra, open het menu Programmer en Arduino als ISP selecteren.
Klik op Tools opnieuw en deze keer openen het Board menu.
Arduino Duemilanove w/ATmega328 of ATmega328 selecteren op een breadboard (8 MHz interne klok).
Als u selecteert Duemilanove invoegen w/ATmega328 de keramische resonator.
Als u aan selecteert ATmega328 een breadboard (8 MHz interne klok) voor een chip die al de standaard bootloader die u wilt invoegen de keramische resonator. Een chip moet worden uitgevoerd met de externe klok zal niet worden uitgevoerd zonder het.
Nu Klik op extra, en klik vervolgens op branden Bootloader.
In mijn het testen vond ik dat na programmering Attinys moest ik opnieuw opstarten van de computer, haal de Arduino, en vanaf het begin tot het branden van een bootloader aan deze procedure begint. Probeer dit als je fouten wanneer het proberen om een opstartlader branden.
Ik denk dat deze programmeur zal ook werken op een ATmega168, maar ik heb geen een chip voor uitproberen op voort.
Er zijn instructies op hoe te programmeren van de ATmega328 zodra de bootloader is geladen hier. Maar ik vind dat het is gemakkelijker zomaar de chip in de Arduino aangezien u wilt trekken de chip van de Arduino Hoe dan ook. Voor een standaard bootloader gebruik de instelling van de Raad van bestuur die u normaal zou gebruiken. Als u de bootloader met de ATmega328 gebrand op een breadboard (8 MHz interne klok) deze opnieuw gebruiken bij het programmeren van de chip.