Stap 1: Voorbereiden van het oppervlak
In het algemeen, papier en textiel hoeft niet een pre vacht omdat ze poreus genoeg is om de emulsie te houden goed, (zorg ervoor dat u uw stof wassen en als u op ruwe kunstschilders doek afdrukt, het moet worden gewassen en gedroogd evenals alvorens emulsie). Voor andere materialen, zoals hout en metaal, een olie-gebaseerde pre jas, zoals polyurethaan lak, dient voor goede hechting ook verkleuring te voorkomen.
Niet gebruik op basis van water coatings, acryl gesso, spuitbussen, satijn of matte vernis, olieverf, damar vernis lak of schellak, als ze kunnen worden verzacht door de chemicaliën die worden gebruikt in de donkere kamer.
Voor glas en geglazuurd keramiek, polyurethaan kan ook worden gebruikt, maar voor betere resultaten, een gelatine pre jas of traditionele fotografische "subbing" oplossing zal helpen zekering van het vloeibare licht aan de oppervlakte.
De hout en ik gebruikte slagersmes waren beide bedekt met een glanzende polyurethaan lak, maar zoals u kunt zien op de slagersmes, sommige hiervan werd afgestoken af voordat het afdrukproces. Om dit te voorkomen, gelden de coating in een afgesloten ruimte weg van wind en laat het volledig drogen alvorens de emulsie. (Ik had een cover voor het mes en maakte de fout van het terug op te zetten voordat de vernis was droog). :(