Stap 4: Renderen, Tweak, renderen, Tweak, renderen
Woohoo! RENDEREN TIJD! Klik op het weergegeven pictogram (ziet eruit als een directeur duig) en BAM! We hebben een ruwe weergave.
Maya's occlusie pass heeft standaard conservatieve instellingen render keer om laag te houden. Op zijn beurt is de render kwaliteit niet geweldig. Maar we kunnen een paar parameters tweak en maak het beter. Laat deze meow doen.
In de Kenmerk-Editor, klikt u op de pijl / box pictogram aan de rechterkant van de parameter "Op kleur". Nu zal de redacteur van het kanaal de parameters tonen dat we worden veranderen. Wij zal worden tweaken van de monsters, verspreid en Max afstand.
Het is moeilijk om precies te zeggen wat deze parameters voldoet aan omdat ik niet dat de binnenwerkingen van Maya's AO rendering algoritme weet. Maar ik zal uitleggen wat deze parameters doen de render kwaliteit.
Door het verhogen van de monsters, ziet uw render minder luidruchtig en korrelig. Door het verminderen van de verspreiding, zal uw render uitzien alsof het contrast werd verhoogd. Doordat de Max afstand van 0.000 tot elke niet-nul waarde zal Maya afnemen hoe ver de schaduw uit te breiden. De waarde 0.000 vertegenwoordigt in feite oneindig.