Stap 4: Software en Pd patch
Anticiperen op dat ik zou uiteindelijk worden uitgevoerd dit op een embedded apparaat zoals een BeagleBone of Raspberry Pi, leek het gepast te schrijven van de code van de sampler in puredata.
Praten met sommige andere AiRs, ontdekte ik er heet een ontzagwekkende softwaredistributie satelliet-CCRMA die beschikbaar is voor beide van deze platforms. Ontwikkeld op van het centrum voor onderzoek van de Computer in de groep van de muziek en de akoestiek in Stanford, laarzen deze software-image in principe de Pi in een systeem klaar voor interactieve audio installaties met Pd, verschillende audiostuurprogramma's, eenvoudige integratie met Arduino als invoerapparaat, en goede documentatie. Het was eenvoudig genoeg te ontwikkelen de Pd patch op mijn Mac Mini en FTP het aan de Raspberry Pi voor het testen van de werkelijke embedded systeem.
Nu ben ik zeker geen deskundige Pd, maar door te beginnen met enkele fundamentele samplers en de patch pduino ik in elkaar geflanst de patch in het screenshot hierboven die naar de status verandert op de input pinnen van de Arduino streeft. Deze pinnen zijn aangesloten op de directies van de geigerteller en de knevel na de detectie van een deeltje. De Arduino debounces en mild verzwakt de triggers voor esthetische doeleinden voordat dit wordt doorgegeven van de signalen tot de Pd patch. De patch activeert vervolgens het bijbehorende wind klokkenspel monster.