Als onderdeel van mijn verblijf op de Pier 9 Workshop onderzocht ik de analoge wortels van sommige audio-effecten die zeer alledaags in de huidige wereld van digitale muziek. Het doel was om opnieuw deze effecten te maken zoals zij zou hebben ontwikkeld in de Florentijnse workshops in de 16e eeuw; gaat een stap verder dan de functie, waren vernieuwers zoals Galileo verkennen en demonstreren van wetenschappelijke verschijnselen als ware kunstwerken.
Na het bouwen van een spring reverb eenheid in deze stijl, was het tweede effect dat ik koos om te pakken Tremolo. De term die tremolo wortels in de Latijnse term Tremulus wat betekent heeft "te beven". Voor eeuwen pijporgel fabrikanten hebben het installeren van apparaten genaamd tremulants in hun organen te variëren van de luchtstroom aan banken van pijpen; Dit zorgt ervoor dat variaties in de amplitude van het geluid en geeft het orgaan een voller en meer indrukwekkend geluid. Bij is het eenvoudigst, dat een tremolo-effect in moderne audio is dit zelfde soort periodieke volume verhogen en verlagen.
In de jaren 1930, Donald Leslie gemaakt een apparaat voor de kleine Hammond-orgel, dat zou het nabootsen van het volledige geluid en zwelling effect door de grote pijpen gevonden in grote theater organen. Deze uitvinding, die uiteindelijk uitgeroepen de roterende leslie tot werd, roterende sprekers en/of roterende hoorns toe te voegen van de modulatie van het volume aan het audiosignaal geproduceerd door het orgel. Mijn tremolo-eenheid maakt gebruik van deze zelfde idee te variëren van de amplitude van een audio signaal dat is daarna gecontracteerd terug door een microfoon.