Stap 2: De App: een knop schakelen
eerder liet ik hoe je een commando met een knop zou kunnen sturen: een knop voor 'ON' en een knop voor 'OFF'.
Saai!!! Het zou nemen minder ruimte als we zojuist een knop die we kunnen schakelen en het ziet er flashier evenals.
Nou dat is niet zo moeilijk. Als je kijkt naar de module van het ontwerp-scherm, je ziet een heleboel 'bizarre gobbledydock' (sorry voor dat), maar in de lowerleft zie je een knop met een groene gieter. Uiteraard heeft dit iets te maken met de irrigatie van de tuin.
Op de volgende twee foto's toont de verschijning op de daadwerkelijke functionerende app: druk op de groene knop en het een opdracht naar de bluetooth-client stuurt en vervolgens rood. Druk op de rode knop en het verzendt een andere opdracht en wordt weer groen
Aanvankelijk vond ik een methode, zoals geïllustreerd in de 4e foto. Onder de knop definiëren we een "If Then Else" structuur waarin wij de voorwaarde dat we controleren is de naam van de afbeelding dat wij aan de knop hechten. Depeding op die naam gaan we dan naar een van de twee procedures waarin we het commando gewenste (in dit geval het verzenden van een 'I' of een 'i') en de afbeelding op de knop in-/ uitschakelen.
Maar dat scheen onnodig ingewikkeld en de 5e foto toont een eenvoudiger manier, zonder het moeten procedures aanroepen