Set kleuren, de snelheid van de animatie, kies uw animatie en meer - alle uit een ingebouwde menusysteem.
Deze gids toont hoe maak je een vijf-input helper-gadget voor u animaties ontwerpt op NeoPixels. Een digitale uitlezing toont RGB-waarden en andere gegevens. U kunt kiezen uit een collectie van animaties en fine-tunen van hen voor kleur, snelheid, richting of een andere variabele u programma voor.
Technieken voor herbestemming en decoreren van een scavenged geval worden ook weergegeven. De basis van een eenvoudige menu-gestuurde selectie coderingssysteem is aangetoond. En de voordelen van een modulaire, tabbed aanpak naar taalcode-instellingen in de Arduino IDE worden besproken.
Wie Is dit voor
Dit is een geavanceerde beginners-project. De meegeleverde voorbeeldcode moet klaar voor belasting-en-run. Maar te wijzigen moet u vertrouwd zijn met voor-loops, functies, de NeoPixels case--instructie en controle met Adafruits bibliotheek.
Als u verschillende breadboard gevuld met schakelaars en potten altijd rondhangen, u hen wisselen tussen test projecten, zou u profiteren doordat deze permanente versie.
Bent u een visuele ontwerper en crafter, kan u dit handig voor het bepalen van kleuren en patronen voor de NeoPixels inbedden in uw uiteindelijke project.
Waarom
Wil je haat te wachten op uw code te uploaden? Tuurlijk, animaties voor NeoPixels codering is eenvoudig. En het is leuk leren hoe zelfs kleine aanpassingen kan enorm verschillende effecten opleveren.
Maar soms krijg ik gefrustreerd en ongeduldig compileren en uploaden van de code over en weer voor elke kleine wijziging. Dit lijkt te gelden voor de meeste nieuwe programmeurs. Nu is er een knop voor dat.
Verbetering van het
Zou het niet gaaf zijn om een meer knop, een knop die de huidige waarden ingestuurd met geheugen, zodat over de volgende inbedrijfstelling, elke animatie onze favoriete instellingen gebruikt automatisch. Wel zijn er veel input pinnen nog beschikbaar - en wat een perfecte tijd om te leren over het schrijven naar geheugen.
Of maak van externe poorten, zodat je op elk formaat NeoPixel object voor experimenten aansluiten kon.