Stap 4: Control-Interface
Er zijn vijf potentiometers in de fysieke controle-interface. De scavenged gepleit had vooraf gaten aangelegd bijna perfect voor deze interface. De sleuf voor de 7-segment display past de LCD display bijna perfect met ruimte overblijft voor de reset-knop. En het gat naar het huis van de allerbelangrijkste snooze-knop waarmee de ring 12 pixel perfect passen.
Controle knoppen
- Menuselectie - linksboven
De waarde van deze potentiometer bepaalt welke animatie is actief. - Variabele. -Lagere links
Deze knop wordt gebruikt om een waarde zoals snelheid, hoeveelheid fade, randomness etc., wat u het programma de waarde beïnvloeden. - R-G-B Kleuren - drie knoppen op de bovenzijde van het recht
De drie knoppen in de rechterbovenhoek worden hoofdzakelijk gebruikt voor de kleurwaarden voor rood, blauw en groen (RGB) van de LEDs bepalen. (Hoewel ik niet dat het in deze handleiding aantonen, kunt u ook maken een tweestaps controlestructuur waarin deze knoppen: de kleur in deel-one instellen, dan drie meer waarden in deel twee.)
Het project maakt gebruik van twee maten van knoppen (een voor de menu-select en een grotere knop voor de variabele-stabilisator) terwijl drie RGB-potentiometers kaal. Dit lijkt goed te werken voor nieuwe gebruikers. Het onderscheidt de drie afzonderlijke functies door de look en feel.
Display en uitlezing
De display is een standaard 16 x 2 alfanumerieke display met een RGB-achtergrondverlichting.
De bovenste regel wordt meestal weergegeven (van links naar rechts)
- * de "menustap" aka de geselecteerde animatie, (ex: m1 of m23)
- * de rode, groene en blauwe waarden in 0-255 opmaken (r255g123b231)
- De voorbeeldcode zet de weergave in "links uitgelijnd" modus. Dit betekent dat het display uitbreidt en contracten op basis van de waarden - het als paar als de eerste negen "slots", of alle 16 gebruiken kon.
De bottom line weergegeven tips en aanwijzingen voor de gebruiker. Ze moeten helpen de gebruiker begrijpen hoe uit te voeren van de gadget. Deze prompt wordt meestal uitgelegd nu draaien de "variabele" knop zal van invloed zijn op de animatie.
In meer complexe scenario's (niet afgebeeld in de voorbeeldcode), kunnen deze regels worden gebroken en verlengd. Wanneer ik voor mijn eigen gebruik dit programma is niet echt een probleem. Maar wanneer andere mensen hebben het gebruikt van de gadget, vind ik het zeer belangrijk dat het behouden van een consistente structuur aan de interface tussen alle animaties,