Stap 5: Voeg X / Y Servos
Breng de servo's in de afgedrukte servo stands (het dikker einde is de bodem). Teken de schroefgaten op de stand. Pilot boorgaten aan de servo-stands en bevestig de servo's met behulp van de bijgeleverde schroeven.
Neem twee servo's en de hoorns van de servo arm hechten. Uitlijnen met de gaffels pin/bal links gekoppeld aan de ogen. Dit is hoe je oog gaat verplaatsen van X en Y.
Voordat u daadwerkelijk aan de servo koppelt het oog, zult u wilt "kalibreren" de servo's. De servo's verbinden met je arduino board en krachtbron - geel verbinding maakt met een digitale ingang aan de Raad van arudino, rode (of oranje) is positief 5 volt en zwarte (of bruine) negatief is en is aangesloten op de negatieve.
U kunt deze basic-code gebruiken om erachter te komen waar 90 graden en hoe ver u wilt de servo's te bewegen om het juiste effect (toevoegen Muurhouder <> rond Servo.h). Zodra u hebt bedacht hoe ver u de servo's wilt aan het heen en weer bewegen, heb dan je waarschijnlijk bedacht ongeveer waar u de servo's moet naar beneden worden gelijmd. Ter mijn ziektegeval had mij voor toepassing van karton te heffen hen een beetje.
#include Servo.h Servo servoX; Servo servoY;void setup() { servoX.attach(10); servoY.attach(11); } void loop() { servoX.write(55); servoY.write(90); delay(400); servoX.write(125); servoY.write(90); delay(400); servoX.write(55); servoY.write(90); delay(400); servoX.write(90); servoY.write(70); delay(400); servoX.write(90); servoY.write(90); delay(400); servoX.write(90); servoY.write(70); delay(400); }