Stap 6: programmeren
Het onderwerp van de programmering van het hoofd is een beetje te gedetailleerd te gaan op een instructable, maar hier is het proces dat ik gebruiken.
Ten eerste, ik beginnen met het schrijven van het dialoogvenster in Microsoft Word. Ik gebruik een text-to-speech hulpprogramma vervolgens de schriftelijke dialoogvenster omzetten in een gesproken dialogen. Het eindresultaat van dit proces is een mp3-bestand.
Volgende ik een audio-editor gebruiken om toe te voegen in eventuele geluidseffecten die ik wil gebruiken met het dialoogvenster (telefoon rinkelen, sirene op de achtergrond, klop op de deur, enz.). Zodra ik heb het audiobestand voltooid, gebruik ik dan een programma waarmee ik elke servo positie terwijl zowel horen en visueel zien het audiobestand. Over het algemeen duurt me ongeveer een uur voor het programmeren van een minuut waarde van beweging. Interessant genoeg, het programmeren van de mond verkeer is niet het moeilijkste deel. Het moeilijkste deel is alle andere bewegingen, programmering, omdat wanneer een persoon praat, er een heleboel subtiele bewegingen die meegaan met de bewegingen van hun mond zijn--die allemaal van iemands expressie worden.
Bijvoorbeeld wanneer u een vraag, kan u verhogen uw ogen iets gelijktijdig draaien en hef uw hele hoofd. Als u teruggaat en Bekijk de video in de inleiding vermeld, ziet u wat ik bedoel. Al deze kleine, subtiele bewegingen is wat maakt het eruit hij heeft echte expressies animatronic.
Zodra ik klaar bent met alle de programmeertaal van de servo's, download ik vervolgens het besturingsbestand servo én de mp3-bestand als een bestand van één besturingselement op een compact flash kaart. Ik zet dan deze kaart in de RAPU en Robot hoofd 2 komt "alive!"
Er zijn een heleboel websites met betrekking tot de animatronics. Als u geïnteresseerd bent, is Google uw vriend.