Stap 6: programmeren
Oke, dus je setup is nu voltooid. Nu is het tijd te laten praten. Zorg ervoor dat u zowel de Arduino en de "Vixen" op uw computer geïnstalleerd. Kennen van de basisprincipes van de arduino taal zal helpen een hoop.Je moet om te beginnen met een profiel van de "Vixen" specifiek voor deze toepassing. Ik stel 8 kanalen, als dat is wat.
Eenmaal instellen, aanpassen van de hoeken van het programma naar uw pompoenen, zoals vermeld in mijn programma. De standaardwaarde is 45.
Hier is het programma dat ik lopen, maar voel je vrij om te experimenteren met uw eigen:
/*
Deze code loopt "Vixen" met de arduino, usining pinnen 3, 5 en 6 met
3 aparte servo's; pinnen 9, 10 en 11 worden gebruikt voor 3 LED schakelingen met PWM;
pinnen 12, 13 zijn extra digitale pinnen.
*/
#include < Servo.h >
Servo Pumpkin1;
Servo Pumpkin2;
Servo Pumpkin3;
int pos = 0;
int Chan1 = 3; PWM-Servo 1
int Chan2 = 5; PWM-Servo 2
int Chan3 = 6; PWM-Servo 3
int Chan4 = 9; PWM-Light 1
int Chan5 = 10; PWM-Light 2
int Chan6 = 11; PWM-Light 3
int Chan7 = 12; extra
int Chan8 = 13; extra
int i = 0; Lus teller
int incomingByte [8]; matrix voor het opslaan van de 25 waarden uit de seriële poort
int val1;
int val2;
int val3;
opstelling van de pinnen / ingangen en uitgangen
VOID Setup
{
Serial.begin(9600); Serial ingesteld op 9600 bps
pinMode (Chan1, uitvoer);
Pumpkin1.attach(3);
pinMode (Chan2, uitvoer);
Pumpkin2.attach(5);
pinMode (Chan3, uitvoer);
Pumpkin3.attach(6);
pinMode (Chan4, uitvoer);
pinMode (Chan5, uitvoer);
pinMode (Chan6, uitvoer);
pinMode (Chan7, uitvoer);
pinMode (Chan8, uitvoer);
}
void loop
{/ / 8 kanalen komen de Arduino
Als (Serial.available() > = 8) {}
Lees de oudste byte in de seriële buffer:
for (int i = 0; ik < 9; i ++) {}
Lees elke byte
incomingByte [i] = Serial.read();
}
Pumpkin1
val1 = incomingByte [0];
val1 = kaart (val1, 0, 255, 0, 45); Het laatste nummer volgens hoe ver u de pompoen te openen wilt wijzigen.
Pumpkin1.write(val1);
delay(15);
Pumpkin2
val2 = incomingByte [1];
val2 = kaart (val2, 0, 255, 0, 45); Het laatste nummer volgens hoe ver u de pompoen te openen wilt wijzigen.
Pumpkin2.write(val2);
delay(15);
Pumpkin3
val3 = incomingByte [2];
val3 = kaart (val3, 0, 255, 0, 45); Het laatste nummer volgens hoe ver u de pompoen te openen wilt wijzigen.
Pumpkin3.write(val3);
delay(15);
analogWrite (Chan4, incomingByte[3]); Licht 1
analogWrite (Chan5, incomingByte[4]); Licht 2
analogWrite (Chan6, incomingByte[5]); Licht 3
digitalWrite (Chan7, incomingByte[6]); Extra 's
digitalWrite (Chan8, incomingByte[7]); Extra 's
}
}