Stap 4: Laten we beginnen met een cirkel
Deze cirkel zal uiteindelijk bewegen als we kantelen van het apparaat. Maar eerste dingen eerste...
We zullen het verlichten van afzonderlijke pixels op het schild van de LOL LOL bibliotheek opdracht:
LedSign::Set (x, y, 1);
waarbij x en y zijn de coördinaten op het schild van de LED die wij willen verlichten
Het is onze taak om erachter te komen hoe de berekening van de x-, y-waarden die een cirkel.
In de pseudocode doen we als dit slechts een kwart (Kwadrant) van de cirkel te tekenen:
voor x = 0 tot straal
y=f(x); Dit betekent dat y een functie van x is. We hebben niet gezegd wat werken nog
plot(x,y)
einde
Dus wat is de functie?
r ^ 2 = x ^ 2 + y ^ 2
waar x ^ 2 betekent "x kwadraat" of "x tot de macht van 2"
We weten x omdat het de voor lus iterator;
We weten r , want het is de straal,
Dus herschikken we om te vinden van y
y = sqrt (r ^ 2 - x ^ 2) / / sqrt() betekent vierkantswortel
Wanneer u code krijgen het op u een cirkel zoals in de afbeelding.