Stap 2: knipperen. een heel eenvoudig voorbeeld.
Blink is een van de voorbeelden beschikbaar in de app van de arduino. het knippert een led. De LED wordt ingeschakeld gedurende 1 seconde, uitgeschakeld gedurende 1 seconde. Maar dit blijft vanwege de lus-code.
De eerste code om te leren is nietig . Het is alleen en slechts tweemaal gebruikt in elk programma (misschien zelfs ooit). Het is niet een code zelf, maar het wordt gebruikt voor setup en lus .
void setup () {}
wat basis info
}
Dit is hoe u setup gebruiken. het wordt gebruikt om te informeren naar de Raad van bestuur. Zoals u kunt zien in de "blink", het wordt gebruikt om te vertellen van de Raad van bestuur pinMode(led, OUTPUT) sommige dingen. Maar wat is led? Hoe moet ik weten, vraagt de Raad van bestuur.
Voor elke code, we pin 13 een naam gaf, en die naam wordt "geleid". U kunt de naam iets, bijvoorbeeld pin13. of LED1 of MrLED of iets, maar dan, elke plaats die u hebt geschreven heeft geleid, moet u verwijderen geleid en de nieuwe naam te schrijven. Gebruikt voor het werken met meerdere dingen.
de volgende code die we moeten leren is nietig lus :
void loop () {}
codes, codes, codes
}
Zoals de naam suggereert, LOOPS het. De actie herhaalt. Als we de lus niet gebruiken zou, zal dan de led gewoon weer op 1 seconde en uitschakelen. Reset kunt u dus het doet de actie weer, maar het niet eruit knipperen maar het zal enkel worden op 1 seconde en uit meerdere seconden en aan gedurende 1 seconde, die niet knipperen.
De volgende codes moeten we leren zijn digitalWrite (, hoge) , digitalWrite (, lage) en (vertraging) .
#1 - digitalwrite hoge
In het Knipoogje voorbeeld zien we:
digitalWrite(led,HIGH);
Deze code geeft de LED-energie en de LED wordt ingeschakeld. Dan de vertraging wordt gebruikt om te bepalen hoe lang de led moet inschakelen (of uitschakelen)
#2 - digitalwrite laag
Hetzelfde als het bovenstaande voorbeeld, maar we schrijven laag in plaats van hoog, die de LED uitgeschakeld. We gebruiken opnieuw vertraging om te bepalen hoe lang het moet blijven op.
#3 - vertraging
Vertraging bepaalt hoe lang moeten de acties worden gedaan. Het wordt gewoon gebruikt
(vertraging) ;
De hoeveelheid tijd die is geschreven in de haakjes. 1 is 1/1000 van een seconde, dus 1000 een tweede is.