In dit instructable leert u hoe u kunt verbinden met je arduino en besturing van het over het net, een video-stream, en hoe de dingen met je arduino allemaal in realtime controle instellen. Ik zal proberen om u te tonen op een concreet voorbeeld hoe dit zou moeten gebeuren, maar de code die ik gebruikt en schreef is gonna be generieke zodat u het voor uw projecten gebruiken kunt. Merk op dat ik nog niet iets nieuws ontdekt maar eerder code gebruikte dat ik gevonden rondslingeren op het net, opgebouwd uit het en het veranderde past mijn behoeften.
In dit voorbeeld gaat mijn arduino controle een snoep machine grijpen. U herinneren wanneer u een kind en ging naar het carnaval en daar waar die machines waarin je het geld, en het laat je spelen met de kraan, grijpen knuffels en allerlei dingen, dan als u bekwaam waren genoeg u het speelgoed grijpen kon, het in een gat zet en ga naar huis met nieuwe harige vriend?
De candy grabber is een desktop-versie van deze carnaval-machine.
Dus hoe zou moeten het werken? Het idee is dat er een Flash AIR app op mijn computer thuis is dat wanneer een externe client verbinding met maakt het begint de video uitgezonden. De communicatie tussen de client en de AIR app zou via een PHP socket, omdat het kan direct push berichten van de ene naar de andere. De aansluiting zal behandelen alle clients en de wachtrijen. De Red5 server wordt gebruikt voor het verwerken van de video uitgezonden, streamen van de video en de arduino opdrachten verzenden van de client die is eerste in de wachtrij naar de AIR app (hoewel het zou kunnen zo veel meer doen... we zullen praten over dat in een latere stap). Ten slotte wordt TinkerProxy gebruikt om opdrachten te verzenden vanuit de lucht app aan de arduino die is aangesloten op dezelfde computer.
Ik zal proberen om het te houden online lang mogelijk maar mijn internet-provider wordt een beetje eigenzinnige dus als u geen verbinding kunt u later terugkomen. Mijn uploadsnelheid is ook vrij langzaam dus de video relatief klein is, maar als uw verbinding sneller is kunt u gemakkelijk aanpassen om te worden groter.
Lijkt ingewikkeld? Maak je geen zorgen, ik zal proberen om alles in detail uitleggen over de volgende stappen.
UPDATE 2:
Besloot ik als ik win de MakerBot het om weg te geven aan mijn Arduino-Gemeenschap die begon in Kroatië. Ik denk dat een afordable manier om onderdelen te maken crutial aan voor de evolutie van elk soort project is, en als prototype fabricage in Kroatië absurd duur is ik denk dat dit zou van groot nut aan al mijn vrienden.
Ik verwijderde ook de 6 LED's die werden gebruikt voor de lichtbron. Als ik niet het maken van een LED driver gebakken ik hen. :-( Dat is de prijs voor willen iets doen zonder eerste hoe krijg ik erover te denken.
Natuurlijk is het mechanisme van de stront chinese candygrabber brak, dus helaas de grijpen hand krijgt jamed en zal niet gaan omhoog of omlaag behalve als ik jank het uit. De MakerBot zou wery nuttig zijn om het fabriceren van het defecte onderdeel :-)