Stap 3: Het programma
De volgende stap is het multiplexen van de cijfers, zodat u mogelijk een ander nummer of patroon op elk van de 8 cijfers weergeven kunt. Ik tweaked de snelheid van de multiplexing totdat het keek recht, te snel en het samenvoegen van getallen tussen naburige cijfers en te traag en het blote oog de multiplexing ziet.
De volgende stap is om de getallen tellen als 2 sets van 4 cijfers vertegenwoordigen 2 countdowns. Ik koos voor het gebruik van het eerste cijfer voor minuten, de volgende 2 seconden en de laatste voor tienden van seconden, maar je kon kiezen uit te hebben van 2 minuten en 2 seconden.
Het aftellen kan worden gekalibreerd met een eenvoudige for-lus die niets dus dat een teek van een 'tweede' op het display eigenlijk een echte tweede is. Ik heb de mijne redelijk dicht, maar ik dacht dat het te veel voor een informele spel van schaak maakt niet uit, als elk spel hetzelfde aantal eenheden heeft. Ik denk dat u misschien wilt het nauwkeuriger maken als u wilt uw Schaken-klok gebruiken voor een toernooi of zelfs aan de tijd van een ei!
De klok laadt in reset modus wanneer ingeschakeld. Vervolgens wacht de rockers geraakt te worden aan beide zijden en telt af van de (standaard) 5 minuten. De code luistert naar de resetknop wanneer de rocker is evenwichtig. Als het wordt getroffen dan verplaatst de klok naar reset modus weer. Op dit punt kan de reset-knop worden gebruikt om te doorlopen van de notulen gewenst voor elk spel van 1 tot en met 10. Wanneer de gewenste tijd wordt weergegeven kan de rocker opnieuw worden getroffen om te starten van de klok.
Ten slotte moet u het te doen iets om aan te geven dat de tijd heeft uitgeput in mijn geval wordt weergegeven van alle streepjes (-) en speelt een aantal piepjes, dan blijkt één zijde als 0000 (de verliezer) en de andere zijde als wat tijd ongebruikte door de winnaar was.