Arduino Christmas Light met muziek Sync


ik kwam in twee grote instructables en besloot te combineren.    acht lijnen, van lichten en gebruikt deze code op de Arduino te "spelen" "Joy To The World".  Ik testte het met LED's, en het is zeer nauwkeurig.  Ik wilde om dit project te maken, maar ik wilde de lichten gesynchroniseerd op muziek.  Dus, ik nam een blik bij.  Het haalt muzikale invoer en gebruikt om te leiden tot een reeks van patronen op een LED-matrix.  Dus, ik volgde de stappen in het eerste project en toegevoegd van de muzikale inbreng van de tweede.  Vervolgens gewijzigde mij naar de code om te werken met de acht bomen van lichten (zie onderstaande code).  Het goede ding over dit project is dat als je niet het gedeelte van de synchronisatie te werken, kunt u nog steeds gebruiken wat u hebt gemaakt voor het uitvoeren van de oorspronkelijke Arduino Christmas Light Controller-project.  Ik omvatte twee tekeningen--de eerste is de koperen paden van de PCB.  Deze zijn niet op schaal.  Zoals de auteur van het eerste project, kunt u een permanente marker van etsen de paden tekenen.  Ik beveel het boren van de gaten voor de chip- en Relais eerst.  Ik vond dat ik nodig had om te wissen met wrijven alcohol en enkele van de paden opnieuw te tekenen na het boren.  De tweede tekening is de component kant van het bord.

#define SENSOR_PIN A0 / / analog input pin voor muziek
nietig showScenario(int);
trigger volgende scenario wanneer muziek amplitude > drempel
verhoging van de drempel te verlagen van de gevoeligheid
verlagen van de drempel te verhogen van de gevoeligheid
int drempel = 5;
debouncing - uitfilteren van opeenvolgende triggers die te dichtbij zijn
samen te vertragen de animatie.  Deze waarde verlagen
om er meer gevoelig voor kortere beat intervallen
int minBeatInterval = 1000;
int threshCrossed = 0;
int scenario = 1;
int cnt = 32768;
int tree1 = 6;
int tree2 = 7;
int voorkomen3 = 8;
int tree4 = 9;
int tree5 = 2;
int tree6 = 3;
int tree7 = 4;
int tree8 = 5;
VOID Setup
{
pinMode (tree1, OUTPUT);
pinMode (tree2, OUTPUT);
pinMode (voorkomen3, OUTPUT);
pinMode (tree4, OUTPUT);
pinMode (tree5, OUTPUT);
pinMode (tree6, OUTPUT);
pinMode (tree7, OUTPUT);
pinMode (tree8, OUTPUT);
digitalWrite(tree1,HIGH);
delay(1000);
digitalWrite(tree2,HIGH);
delay(1000);
digitalWrite(tree3,HIGH);
delay(1000);
digitalWrite(tree4,HIGH);
delay(1000);
digitalWrite(tree5,HIGH);
delay(1000);
digitalWrite(tree6,HIGH);
delay(1000);
digitalWrite(tree7,HIGH);
delay(1000);
digitalWrite(tree8,HIGH);
delay(1000);
digitalWrite(tree1,LOW);
digitalWrite(tree2,LOW);
digitalWrite(tree3,LOW);
digitalWrite(tree4,LOW);
digitalWrite(tree5,LOW);
digitalWrite(tree6,LOW);
digitalWrite(tree7,LOW);
digitalWrite(tree8,LOW);
Serial.begin(9600);
}
VOID showScenario (int s) {}
int theScenario;
theScenario = s;
Als (theScenario == 1) {}
digitalWrite (tree1, laag);
digitalWrite (tree8, laag);
digitalWrite (tree1, hoge);
digitalWrite (voorkomen3, hoge);
}
Als (theScenario == 2) {}
digitalWrite (tree1, laag);
digitalWrite (voorkomen3, laag);
digitalWrite (tree6, hoge);
digitalWrite (tree8, hoge);
}
Als (theScenario == 3) {}
digitalWrite (tree6, laag);
digitalWrite (tree8, laag);
digitalWrite (voorkomen3, hoge);
digitalWrite (tree4, hoge);
}
Als (theScenario == 4) {}
digitalWrite (voorkomen3, laag);
digitalWrite (tree4, laag);
digitalWrite (tree5, hoge);
digitalWrite (tree6, hoge);
}
Als (theScenario == 5)
{digitalWrite (tree5, laag);
digitalWrite (tree6, laag);
digitalWrite (voorkomen3, hoge);
digitalWrite (tree4, hoge);
}
Als (theScenario == 6) {}
digitalWrite (voorkomen3, laag);
digitalWrite (tree4, laag);
digitalWrite (tree5, hoge);
digitalWrite (tree6, hoge);
}
Als (theScenario == 7) {}
digitalWrite (tree5, laag);
digitalWrite (tree6, laag);
digitalWrite (tree1, hoge);
digitalWrite (voorkomen3, hoge);
}
Als (theScenario == 8) {}
digitalWrite (tree1, laag);
digitalWrite (voorkomen3, laag);
digitalWrite (tree2, hoge);
digitalWrite (tree4, hoge);
}
Als (theScenario == 9) {}
digitalWrite (tree2, laag);
digitalWrite (tree4, laag);
digitalWrite (voorkomen3, hoge);
digitalWrite (tree5, hoge);
}
Als (theScenario == 10) {}
digitalWrite (voorkomen3, laag);
digitalWrite (tree5, laag);
digitalWrite (tree4, hoge);
digitalWrite (tree6, hoge);
}
Als (theScenario == 11) {}
digitalWrite (tree4, laag);
digitalWrite (tree6, laag);
digitalWrite (tree5, hoge);
digitalWrite (tree7, hoge);
}
Als (theScenario == 12) {}
digitalWrite (tree5, laag);
digitalWrite (tree7, laag);
digitalWrite (tree6, hoge);
digitalWrite (tree8, hoge);
}
Als (theScenario == 13) {}
digitalWrite (tree6, laag);
digitalWrite (tree8, laag);
digitalWrite (tree1, hoge);
digitalWrite (tree4, hoge);
}
Als (theScenario == 14) {}
digitalWrite (tree1, laag);
digitalWrite (tree4, laag);
digitalWrite (tree5, hoge);
digitalWrite (tree8, hoge);
}
Als (theScenario == 15) {}
digitalWrite (tree5, laag);
digitalWrite (tree8, laag);
digitalWrite (tree2, hoge);
digitalWrite (tree4, hoge);
}
Als (theScenario == 16) {}
digitalWrite (tree2, laag);
digitalWrite (tree4, laag);
digitalWrite (tree5, hoge);
digitalWrite (tree7, hoge);
}
Als (theScenario == 17) {}
digitalWrite (tree5, laag);
digitalWrite (tree7, laag);
digitalWrite (tree1, hoge);
}
Als (theScenario == 18) {}
digitalWrite (tree1, laag);
digitalWrite (tree2, hoge);
}
Als (theScenario == 19) {}
digitalWrite (tree2, laag);
digitalWrite (voorkomen3, hoge);
}
Als (theScenario == 20) {}
digitalWrite (voorkomen3, laag);
digitalWrite (tree2, hoge);
digitalWrite (tree4, hoge);
}
Als (theScenario == 21) {}
digitalWrite (tree2, laag);
digitalWrite (tree4, laag);
digitalWrite (voorkomen3, hoge);
}
Als (theScenario == 22) {}
digitalWrite (voorkomen3, laag);
digitalWrite (tree4, hoge);
}
Als (theScenario == 23) {}
digitalWrite (tree4, laag);
digitalWrite (voorkomen3, hoge);
digitalWrite (tree5, hoge);
}
Als (theScenario == 24) {}
digitalWrite (voorkomen3, laag);
digitalWrite (tree5, laag);
digitalWrite (tree4, hoge);
}
Als (theScenario == 25) {}
digitalWrite (tree4, laag);
digitalWrite (tree5, hoge);
}
Als (theScenario == 26) {}
digitalWrite (tree5, laag);
digitalWrite (tree4, hoge);
digitalWrite (tree6, hoge);
}
Als (theScenario == 27) {}
digitalWrite (tree4, laag);
digitalWrite (tree6, laag);
digitalWrite (tree5, hoge);
}
Als (theScenario == 28) {}
digitalWrite (tree5, laag);
digitalWrite (tree6, hoge);
}
Als (theScenario == 29) {}
digitalWrite (tree6, laag);
digitalWrite (tree5, hoge);
digitalWrite (tree7, hoge);
}
Als (theScenario == 30) {}
digitalWrite (tree5, laag);
digitalWrite (tree7, laag);
digitalWrite (tree6, hoge);
}
Als (theScenario == 31) {}
digitalWrite (tree6, laag);
digitalWrite (tree7, hoge);
}
Als (theScenario == 32) {}
digitalWrite (tree7, laag);
digitalWrite (tree8, hoge);
}
Als (theScenario == 33) {}
digitalWrite (tree8, laag);
digitalWrite (tree4, hoge);
digitalWrite (tree5, hoge);
}
Als (theScenario == 34) {}
digitalWrite (tree4, laag);
digitalWrite (tree5, laag);
digitalWrite (voorkomen3, hoge);
digitalWrite (tree6, hoge);
}
Als (theScenario == 35) {}
digitalWrite (voorkomen3, laag);
digitalWrite (tree6, laag);
digitalWrite (tree2, hoge);
digitalWrite (tree7, hoge);
}
Als (theScenario == 36) {}
digitalWrite (tree2, laag);
digitalWrite (tree7, laag);
digitalWrite (tree1, hoge);
digitalWrite (tree8, hoge);
}
Als (theScenario == 37) {}
digitalWrite (tree1, laag);
digitalWrite (tree8, laag);
digitalWrite (tree4, hoge);
digitalWrite (tree5, hoge);
}
Als (theScenario == 38) {}
digitalWrite (tree4, laag);
digitalWrite (tree5, laag);
digitalWrite (voorkomen3, hoge);
digitalWrite (tree6, hoge);
}
Als (theScenario == 39) {}
digitalWrite (voorkomen3, laag);
digitalWrite (tree6, laag);
digitalWrite (tree2, hoge);
digitalWrite (tree7, hoge);
}
Als (theScenario == 40) {}
digitalWrite (tree2, laag);
digitalWrite (tree7, laag);
digitalWrite (tree1, hoge);
digitalWrite (tree8, hoge);
}
} void loop {}
int sensorValue = analogRead(SENSOR_PIN);
CNT ++;
Als (sensorValue > drempel) {}
Als (! threshCrossed & & (cnt > minBeatInterval)) {}
showScenario(scenario);
scenario ++;
}
Als (scenario > 40) {}
scenario = 1;
}
threshCrossed = 1;
CNT = 0;
}
Als (sensorValue < drempel) {}
threshCrossed = 0;
}
}

Gerelateerde Artikelen

LilyPad Arduino Christmas Sweater met knipperende lichten en muziek

LilyPad Arduino Christmas Sweater met knipperende lichten en muziek

ik ben het nemen van een cursus dit semester genaamd jeugd en technologie in bibliotheken, waarin ik werd belast met het ontwerpen van iets met behulp van een Lilypad ontwikkel bord.  In de volgende stappen zal ik u door hoe ik heb mijn kerst trui me
Arduino Christmas Light Controller

Arduino Christmas Light Controller

als u hield dit instructable, overwegen de controle van mijn nJe hebt waarschijnlijk al die video's gezien waar mensen maken er Kerstverlichting dansen op muziek, je denkt aan uw zelf wow dat ziet er echt cool... ik kon nooit doen dat. Nou... je kunt
LilyPad Arduino geschilderd doek met muziek en verlichting

LilyPad Arduino geschilderd doek met muziek en verlichting

dit is een project dat ik heb voor mijn kinderen gemaakt en de klasse van de technologie die ik neem mijn Masters van Library Science Program. Dit was een van mijn eerste ervaringen met codering dus dit een proces van vallen en opstaan was maar dit i
Audio-gereguleerde Christmas Light Flasher met individueel gecontroleerde stereokanalen

Audio-gereguleerde Christmas Light Flasher met individueel gecontroleerde stereokanalen

In dit Instructable, zal ik u tonen hoe om te controleren dingen aangedreven door 110V AC met een audiosignaal. Dit project werd geïnspireerd door een vergelijkbare gedaan door Alan Parekh op een andere site, Oorspronkelijk aangemaakt door rybitski b
DIY Christmas Lights Set naar muziek - gechoreografeerd House Lights

DIY Christmas Lights Set naar muziek - gechoreografeerd House Lights

DIY Christmas Lights Set naar muziek - gechoreografeerd House LightsDit is niet een beginner DIY. Je moet een stevige greep op elektronica, circuity, BASIC programmeren en algemene smarts over elektrische veiligheid. Deze DIY is voor een ervaren pers
Gebruik een beschermkap LYT/WiFi sync LYT radio lamp met muziek

Gebruik een beschermkap LYT/WiFi sync LYT radio lamp met muziek

Dit eenvoudige project zal u tonen hoe te sync uw LYT lamp met muziek voor het genereren van willekeurige RGB-kleuren.Voor dit project zal u het volgende nodig (over je arduino):-Een Authometion LYT/WiFi shield (www.authometion.com/shop)-Een 9W RGB-W
Eenvoudigste manier aan Sync LED's met muziek

Eenvoudigste manier aan Sync LED's met muziek

weet niet wat een transistor is? Weet niet hoe te coderen een Arduino? Maak je niet druk! Dit instructable zal u tonen hoe te binden LED-armaturen te knipperen met het ritme van uw muziek. Een paar dingen te wijzen is dat, op basis van deze setup de
Arduino licht Display met "Vixen"

Arduino licht Display met "Vixen"

ik zal u tonen hoe te maken van uw eigen geautomatiseerde lichtshow!  Hebt u vragen of opmerkingen voel je vrij om te posten.WAARSCHUWING VAN DE WAARSCHUWING WAARSCHUWING WAARSCHUWING WAARSCHUWING WAARSCHUWING WAARSCHUWING WAARSCHUWING WAARSCHUWING W
RPi Christmas Lights

RPi Christmas Lights

Stem voor mij in het volledige Spectrum Laser-wedstrijd! (gelieve)Ongeveer 2 jaar geleden vond ik deze geweldige kleine computers. Ik zag de IO pinnen en dacht hoe cool is dat ik heb nu een echte computer die ik rechtstreeks met de wereld om me heen
Arduino alcohol concentratie meter

Arduino alcohol concentratie meter

Hallo, ga vandaag ik u tonen hoe een Arduino alcohol concentratie meter om zelf te maken.Als mijn laatste project 'm I sorry about mijn Engels.Dit instructable ik had vertaald uit: http://arduino.vn/bai-viet/720-huong-dan-lam-may-d...Ik had de overee
Christmas Lights Installer Pole

Christmas Lights Installer Pole

We hebben allemaal ervaren de frustratie van het proberen om het koord van de lichten van Kerstmis rond het huis of in de tuin, maar bovenal voor mij, heeft opknoping lichten in de grote bomen in mijn voortuin. Dat is waarom ik bouwde mijn Christmas
LED cube 3 x 3 x 3 met muziek verslaan detectie - PIC16F84

LED cube 3 x 3 x 3 met muziek verslaan detectie - PIC16F84

LED-cubes zijn groot op hun eigen echter heb ik besloten om het animeren van deze een met muziek beat synchronisatie. Dit is een 3 x 3 x 3 LED kubus aangedreven door een PIC-16F84A bij 4MHz loopt.De werkelijke beat detectie gebeurt in hardware door e
Android Christmas Lights Controller

Android Christmas Lights Controller

hier is een snelle intro aan mijn nieuwste project: een Android Open accessoire-powered Christmas lights controller!Dit werd geboren uit een codering sessie op onze lokale gebruikersgroep van de Google-technologie.  Het is een Android app die communi
Circuit voor knipperende lichten met muziek

Circuit voor knipperende lichten met muziek

OVERZICHT:•Deze instructies zal u tonen hoe te bouwen van een eenvoudige schakeling waarmee alle soorten lampen (die op de muur aansluiten) en knipperen ze samen met het ritme van de muziek•Alleen eenvoudige solderen vaardigheden en een beetje van el