Ik nam de code van iemand die had een EAS (etsen-A-schets) dat trok willekeurige lijnen, dan geleerd vanaf daar (zijn code leerde me hoe te rijden steppers en het gebruik van case-statements).
Het is allemaal eigenlijk vrij eenvoudig. Het moeilijkste deel is het definiëren van elk cijfer in code zoals elk EAS iets anders is. Bijvoorbeeld, gaat wanneer u een EAS-knop links van de "cursor" de EAS inschakelt links. U kon dit meten, en snel de code schrijven dat "-1600" stappen van de stappenmotor 2 cm van lijn is geïnspireerd op de EAS in links richting.
U zou dan veronderstellen dat "+1600" stappen 2 cm voor de lijn op de EAS in de goede richting geven zou, maar het zal niet. Waarschijnlijk krijg je ongeveer 1cm. Dit is omdat de EAS een "analoge" apparaat met zijn eigen analoge zwakheden is. U zult opmerken dat wanneer u draai van een knop in één richting, en wijzig de richting, de tekenpen achterblijven zal als speling in de interne mechanismen wordt in beslag genomen.
De exacte afstand elke EAS knop beweegt dat de naald/cursor op de EAS is afhankelijk van wat het laatst deed! dat wil zeggen als de EAS net verhuisd van, zullen de volgende stap naar rechts anders dan als het net links verhuisd. enz enz.
Dit betekent dat elk getal/cijfer moet handmatig worden berekend. Het was een heleboel werk. Niet moeilijk, maar het vereist geduld. Ik deed het over verschillende avonden. U zult merken de cijfers 8,9 en 0 zijn niet zo mooi als deze waren de laatsten om te doen en ik mijn geduld tegen die tijd verloren had! U kunt fine-tunen hen gemakkelijk :-)
Uit de getallen te werken ik 0-9 in een "digitale" lettertype gedrukt en vervolgens de getallen uitgesneden. Ik vervolgens stak ze op de EAS en "gelijk" om hen heen tegen de EAS test code (daarover later meer).