Stap 3: Schrijven en uploaden van uw code
#include < Ethernet.h >
Voer een MAC-adres en het IP-adres voor uw controller hieronder.
byte mac [] = {0xDE, 0xAD, 0xBE, 0xEF, 0xFE, 0xED};
Het IP-adres zal afhankelijk van uw lokale netwerk zijn:
IP-adres ip (192, 168, 56, 2);
Initialiseren van de Ethernet server bibliotheek
met het IP-adres en de poort die u wilt gebruiken
(poort 80 is de standaardwaarde voor HTTP):
EthernetServer server(80);
VOID Setup {}
Seriële communicatie te openen en te wachten voor de poort te openen:
Serial.begin(9600);
terwijl (!. Serieel) {; / / wait voor seriële poort aansluiten. Nodig voor inheemse USB poort alleen}
de Ethernet-verbinding en de server starten:
Ethernet.begin (mac, ip);
server.begin();
Serial.Print ("server is op");
Serial.println(Ethernet.localIP()); }
void loop {}
luisteren voor clients voor inkomende
EthernetClient client = server.available();
/*
* UW CODE
* UW CODE
* UW CODE
*/
}
}