Stap 3: Programmeren van de Arduino Board
Er is een uitstekende bibliotheek die is speciaal geschreven voor de MAX72xx ICs die worden gebruikt in onze jolliFactory Bi-color LED matrix modules die vereenvoudigt de schets – de LedControl-bibliotheek. U moet downloaden en installeren van de bibliotheek voor dit project.
Zie de volgende link voor meer informatie over deze bibliotheek en het downloaden van de bibliotheek.
http://Playground.Arduino.CC/Main/LedControl
Merken op dat alle voorbeelden die worden geleverd bij de bibliotheek tegemoet te komen aan enkele kleur LED Matrix gedreven door een enkele MAX7219 IC elke en moet worden aangepast voor gebruik met onze Bi-color LED Matrix Driver Modules die met behulp van 2 MAX7219 ICs voor elke module. Anders kan er een soort 'ghosting' op de displays en kan worden verward als een hardwareprobleem.
U kunt ook de oorspronkelijke LedControl-documentatie voor meer informatie Bekijk hier.
De Arduino board moet worden geladen met de Arduino schets uit te voeren van het display.
We gebruikten de Arduino IDE V1.03 voor ons project. De Arduino schets voor dit project hieronder downloaden en uploaden naar je Arduino board.
Downloaden jolliFactory_GameOfLife_V1_0.ino
We ontwikkelden de schets van de Game of Life codefragmenten gevonden online om te werken met onze jolliFactory modules van de Bi-color LED Matrix. Je kan wijzigen en het verbeteren van de schets en tot een meer boeiende Conway's Game of Life.
** Er rekening mee dat uw computer die wordt gebruikt voor het downloaden van de Arduino schets kan niet kundig voor speurder uw Arduino terwijl verbonden met de 4 modules van de Bi-color LED Matrix. Het werk rond is het tijdelijk verwijderen van de LED Matrix-modules van het elektronische circuit bord totdat je Arduino board met succes door uw computer wordt herkend.