Stap 7: Waarschuwing geluiden
In een project als dit hebben we nooit genoeg waarschuwing geluiden, of zij nu piept, sirenes of andere speciale effecten, geleend van de NASA website.
Sommige echt cool piepen geluiden kan worden gemaakt op de arduino uno met behulp van de volgende code die ik mezelf schreef:
piepen geluiden op het verhogen van frequenties afhankelijk van temperatuur te maken: freq = startfrequency; pieptonen = 0; beepBeepThreshold = beepthreshold; while(beeps < numberofbeepsmax) {} if(heat > beepBeepThreshold) |
Toon (A2, freq, 9); een opmerking van pin 2 spelen op freq voor 9ms
pieptonen ++;
beepBeepThreshold = beepBeepThreshold + 10;
freq = freq + 100;
delay(10);
}
Eerder in de code, de K-type temperatuursensor werd gelezen en de waarde wordt verklaard 'heat'. De arduino geeft nu een reeks piepen geluiden van het steeds vaker, op basis van de temperatuurmetingen. Als het apparaat warm wordt, zijn een dramatische snelle serie van luide pieptoon toonhoogte verhogen elke seconde geproduceerd om aan te geven hoe warm het is zonder te kijken naar een scherm.
Helaas, de functie 'Toon' doet niet toelijken voor werkzaamheden op een Arduino.
Voor toegevoegde drama, ik dacht dat dat een tweede Wereldoorlog air raid siren en sommige NASA audio voor de lancering van de raket zou leuk zijn. Dit was in elkaar geflanst in 'Fruity Loops' en windows movie maker (zie video).
Ik heb een paar van audio boards toegevoegd aan het project, een, de Adafruit Stereo 20W klasse D Audio-versterker - MAX9744 en twee, de Adafruit FX geluid audiokaart - WAV/OGG Trigger met 16 MB Flash. Ik wilde mijn zelfgemaakte bliepjes en de NASA geluidseffecten zijn echt hard! Vreemd, de bliepjes trachten opwaarts zijnde veel harder dan de audio-bestanden, ook al waren ze via verschillende kanalen van de dezelfde amp. Ik kan alleen denken dat dit komt omdat de bliepjes zuivere sinus golven?
Nu is de vaporizer klaar voor een definitieve testen met oxaalzuur en alle waarschuwing geluiden en directverdamping aftellen.