Stap 4: Verbind ik het LCD met Arduino
Een vloeibare kristalvertoning is een van de belangrijkste onderdelen van dit project, zoals dit de plek waar alles van de tijd is aan het instellen van de timer wordt getoond. Dus zonder een scherm wordt weergegeven, is dit project gewoon nutteloos zou. Nu er verschillende typen van displays-met name zijn LCD's en LED's, ik wil dat dit project alleen betrekking heeft op de standaard 16 x 2 LCD-scherm met 16 pins en compatibel met arduino. Dus zelfs als u van een grove LCD (de ene met vier pinnen) aan dit project gebruikmaakt, dat het niet werken met de dezelfde verbindingen en de code. U zult moeten volledig wijzigen van de code voor het werken.
Uw LCD, sluit volgens het volgende. Houd er rekening mee dat volgens deze verbindingen, de achtergrondverlichting altijd op. U kunt wijzigen zoals per uw keus als u niet wilt dat de achtergrondverlichting altijd op.
- Pin 1 (Vss) op LCD-scherm met Arduino Gnd
- 2 (Vcc) pin op LCD-scherm naar 5v van de Arduino
- Pin 3 (Vee) op LCD-scherm te 10K voorinstelling of Potentiometer Pin 2 (midden)
- Pin 4 (Rss) op LCD-scherm naar Arduino digitaal 7
- Pin 5 (R/W) op LCD-scherm met Arduino Gnd
- Pin 6 (E) op LCD-scherm naar Arduino digitaal 8
- PIN 11 (DB4) op LCD-scherm naar Arduino digitaal 9
- Pin 12 (DB5) op LCD-scherm naar Arduino digitaal 10
- Pin 13 (DB6) op LCD-scherm naar Arduino digitaal 11
- Pin 14 (DB7) op LCD-scherm naar Arduino digitaal 12
- Pin 15 (LED +) op LCD-scherm naar 5v van de Arduino met 100 ohm weerstand
- Pin 16 (LED-) op LCD-scherm met Arduino Gnd
- Pin 1 (links) op voorinstelling of Potentiometer met Arduino Gnd
- Pin 2 (rechts) op voorinstelling of Potentiometer naar 5v van de Arduino
Eindelijk, lijm het LCD op de behuizing op een zodanige wijze dat het scherm van buiten zichtbaar is.