Stap 5: Hang verlichting, standpunten te bepalen
Hang de lichten op de boom, en we moeten voor de berekening van elke pixels X en Y-locatie inbedden in de code.
Om dit te doen gebruik de gekoppelde versie van de code van de xmas.c en uncomment de eerste sectie van de Arduino lus () die elk segment van 10 lampjes branden. U zult willen uitbreiden van deze sectie hebt u dan 50 LEDs met een eenvoudige copy/paste. Ook niet vergeten te veranderen de #define LED_COUNT zoals in de vorige stap aan uw LED-tellen
In de bijgevoegde video ik nam het raster beeld en overlay het op de top van de boom verlichting in een Video-Editor voor verstrekken mij voor elk van de 200 posities te krijgen. Zorg om te proberen en krijgen rasterkolom 1 en rij 1 zodanig dat de onderste links de meeste LED licht bedekt bevindt zich op positie 1,1. De reden hiervoor is dat de Arduino-programma het midden van de boom in zowel de X- en Y-richtingen gemakkelijk kan bepalen.
Kijken naar de video en invoeren in de X, Y paren in xmas.c is een handmatig proces, en 200 lichten geluiden ontmoedigend, maar verrassend duurde dit niet veel tijd om te registreren alle LEDs. Ik zou schatten op 15-20 minuten voor het afleiden van (X, Y) posities voor 200 lichten.
In plaats van een Video-Editor die u zou kunnen nemen van de video met een mobiele telefoon en vervolgens tekent of uw eigen raster afdrukken op papier om fysiek op de mobiele telefoon/tablet/pc-monitor terwijl u de video afspeelt.
Om te helpen met het isoleren van de 10 pixel segment wordt liep, en hele 10 lichte segment eerst brandt in het volgende patroon:
Groen licht 10 pixel strand + 10 =
Wit licht 10 pixel strand + 1 =
Dus een groen licht Flash gevolgd door 4 wit licht knippert zou worden = 10 + 4 = 14e set van 10
Als u waarden berekenen, plaats ze in de matrix van de posities in de code van de Arduino.