Arduino High speed oscilloscoop met PC-interface (2 / 7 stap)

Stap 2: De specificaties


De Arduino-programma:

Beide versies proeven op analoge poort 1.

.

De gegevens kunnen worden vastgelegd met of zonder een trigger.

De bemonsteringsfrequentie van de is controleerbaar, waardoor verschillende bemonsteringsperioden.

Sommige tekstinformatie wordt verzonden naar de seriële poort en lcd scherm.

Het lcd scherm knoppen bepalen trigger helling, bemonsteringsperiode en bemonstering.

De gegevens van de spanning wordt weergegeven als de bytes in een buffer. (Dit is voor snelheid)

Een programma is nodig om vast te leggen van de ruwe gegevens.

.

1) Oscilloscope.ino

Trigger softwareversie.

Het triggerniveau kan worden opgegeven in mV. Bemonstering begint wanneer de spanning beklimmingen hierboven (of valt hieronder) door meer dan de waarde van de trigger, tussen twee latere bemonsterd lezingen.

De trig niveau is een beste pasvorm, beperkt door de resolutie van de a/d-poort.

De referentie spanning kan worden ingesteld. (Handig als u de regel "5V" vindt is niet op 5V, of u een apparaat waarbij u de verwijzing volledig verschillend is gebruikt.)

.

2) OscilloscopeExt.ino

Hardwareversie trigger.

De trigger is hardware gecontroleerd door digitale poort 2.

Sluit uw invoer kan analoge poort 1 en digitale poort 2.

Het wordt geactiveerd door het instellen van een niet-nul, positief, triggerniveau.

.

Gemeenschappelijke specificaties

Real time oscilloscoop met behulp van interrupts.

Seriële poort, LCD en flash-geheugen ondersteunen.

De ondersteuning van de knop van de LCD. (De Lcd adc poort is opgegeven door de variabele lcdport)
Seriële Monitor ingesteld op 115200 baud.

SDCARD gedetecteerd voor toekomstige ontwikkeling.
Indien nodig, is de volgende hardware getest:

.

Gegevens worden geschreven naar een 1000 byte buffer, die toen volledig is geschreven op de seriële poort.

Seriële uitvoerindeling:

Nulbyte (handshake)

4 bytes met de geheelwaarde van sampling-frequentie in Hertz milli

1000 bytes aan gegevens

.

Bemonstering kan worden een enkele gebeurtenis of taken repetative (A snel uitvoeren).

In een snelle run zal de arduino wachten voor een seriële reactie van elk teken op 1500 milli-seconden na het uitvoeren van de gegevens. Als een karakter wordt ontvangen (een handshake), de Arduino zal onmiddellijk het verzamelen van meer gegevens. Als 1500 mS nog meer gegevens is geregistreerd, ongeacht.

.

De knoppen op de LCD Keypad schild levert het volgende resultaat:

Selecteer - initieert een nieuw monster (of een snelle run ingeperkt)
Up - positieve rand trigger

Down - negatieve rand trigger

Links - bemonsterd daling periode (verhoogt de Prescalar)

Recht - bemonsterd verhoging periode (afname Prescalar)

Merk op dat het LCD-scherm analoge poort 0 toe werken de knoppen vereist.

Na bemonstering basisinformatie wordt weergegeven op het LCD-scherm.

.

Seriële Input commando's:

'opnieuw' initiëren nieuwe gegevens vastleggen.

'test' in-/ uitschakelen een blokgolf op PM3 plein voor het testen.

'trig' Trigger level set. Als 0 is verzonden is triggering geannuleerd. Niet nul reactieniveaus produceren triggering. Het LCD-scherm knoppen controle of de trigger op een posive of negatieve helling is.

'run' herhaalde monstername - een snelle run. Geen seriële poort tekst worden verzonden tijdens een run- alleen onbewerkte gegevens.

Tijdens een snelle draaien de bemonsteringsperiode en rand selecteren kan worden gewijzigd. Een snelle run is gestopt met behulp van de selectietoets lcd.

.

De PC-Interface:

Capture rauwe com poort oscilloscoop gegevens-van Arduino.
Tekst verzenden naar controle Arduino.

Ontvangen tekst van Arduino.

Instellen van de arduino trig niveau en de frequentie van de steekproef.

Geïnitieerde bemonsterings- en snel wordt uitgevoerd.

Stel referentiespanning "vref" aan de Arduino. Vref verzenden Arduino. Merk op dat alleen de softwareversie oscilloscoop deze informatie gebruikt. (Voor het berekenen van het triggerniveau sofware).

Instellen van de referentiespanning geeft de spanning nauwkeuriger dan het werken met de 5V standaardniveau.

.

Grafiek binnenkomende gegevens tegen de klok.

Beschikbare schalen:

ruwe 0-255

Naar 5V 0V

-2,5 tot + 2.5V

-5 tot + 5 v

-9 naar + 9V

.

Grafiek-tijd-as berekend op basis van ontvangen sampling-frequentie.

Gegevens kunnen één of meerdere keren worden bemonsterd.

.

Tijdens herhaalde monstertrekking:

X as schalen kan worden bevroren om vergelijking posities

De hele grafiek kan worden bevroren.

.

Uitgang lezingen met een gegevensbestand (Zie scopedata.txt)

.

Gegevens berekenen frequentie gebaseerd op -

1) positieve randen rond het gemiddelde van de gegevens maximale en minimale spanning van de gegevens

2) dsp methode gedetailleerd op '

.

Klembord kopiëren van grafiek-, gegevens- en info-scherm.

JPG-afbeeldingsbestand van oscilloscoop scherm.

De uitvoer van de printer van oscilloscoop scherm.

Zoom-optie in de grafiek.

.

Ongewenste wacht instelt op Prullenbak valse opstarten tekens van Arduino.

Time-outinstelling om te stoppen met vastleggen wanneer stopt ontvangen tekens te beantwoorden.

Set seriële baud-rate.

De toepassing sloten plaatsen wanneer vastleggen-

Dit zorgt ervoor dat de interrupts die zou optreden de bemonstering niet kunnen vertragen.

Laatste instellingen opgeslagen.

Gerelateerde Artikelen

High-Speed fotografie met de Arduino en CHDK

High-Speed fotografie met de Arduino en CHDK

dit project wordt gebruikgemaakt van een Arduino microcontroller en een laser pauze-beam trigger brand via USB externe een Canon camera bewerkt met CHDK (Canon Hack Development Kit) firmware.Directe invloeden zijn de high-speed flitsfotografie geacti
Arduino high speed fotografie

Arduino high speed fotografie

In dit instructable ik zal je laten zien hoe ik een Arduino gecontroleerd High-Speed Fotografie tuig te kunnen nemen van de foto's voor vloeibare splashes gemaakt. Dit tuig kan ook worden gebruikt voor het fotograferen van andere tijd gevoelige dinge
Arduino High Speed Photography Trigger

Arduino High Speed Photography Trigger

[youtube]jsXu4jV2BiI[/youtube]
ARDUINO photogate voor HIGH SPEED fotografie

ARDUINO photogate voor HIGH SPEED fotografie

In de afgelopen paar weken die heb ik het internet voor hoge snelheid foto met behulp van een ARDUINO gezocht, vond dus veel meer dan 90% van de projecten ik gebruikte geluid als de trigger. Als u probeert om een beeld van een ballon knallen die prim
Hoe maak je een Arduino sound synthesizer met MIDI-interface

Hoe maak je een Arduino sound synthesizer met MIDI-interface

Met deze synthesizer kun je Arduino reproduceren van volledig aangepaste golfvormen. Als gevolg van de MIDI-interface, kan het worden aangesloten op alle instrumenten die dergelijke functie en spelen met het gewenste geluid.Stap 1: materialen(In dit
High-Speed Fotografie voor Beginners

High-Speed Fotografie voor Beginners

High-Speed fotografie wordt gebruikt voor het vastleggen van snelle beweging onmiddellijk. In het algemeen, high-speed fotografie is gedaan in een donkere kamer, met speciale apparatuur, zoals een externe flitser en een externe of geluid geactiveerde
Interactieve, licht-Up trommel tafel met aangepaste Interface

Interactieve, licht-Up trommel tafel met aangepaste Interface

Dit project was een geschenk voor mijn broer (drummer), wie heeft besloten een kick drum omzetten in een tabel voor zijn nieuwe appartement. Mij installateur sommige RGB LED's aan de binnenkant en een interface naar de controle van het licht op twee
Digilent ZYBO gebaseerd oscilloscoop met LabVIEW

Digilent ZYBO gebaseerd oscilloscoop met LabVIEW

Dit is eenvoudige "oscilloscoop" met behulp van Zynq - 7000 en NI LabVIEW programma. Ik heb ingebouwde 12 - bit, 1MSPS analoog naar digitaal converter gebruikt om gegevens uit externe generator.Voor het genereren van de signalen die ik heb gebru
Geiger Counter met Touch-Interface!

Geiger Counter met Touch-Interface!

Er zijn nogal wat geigerteller instructables. Het verschil met deze is dat ik wilde het een moderne interface, vergelijkbaar met slimme telefoon aanraakschermen geven, dat iemand comfortabel voelen zou met. De reden hiervoor is dat ik wil gebruiken a
Controle uw Arduino vanaf een PC met een Usb-kabel

Controle uw Arduino vanaf een PC met een Usb-kabel

als u weten hoe tou kunt bepalen van je Arduino met uw PC of laat je Arduino Toon gegevens op uw PC wilt, volg mijn stappen. Om dit te doen zal u sommige software voor het maken van interfaces. Met WD Interface Maker kunt u toepassingen maken en expo
Arduino robotarm en monitoring met verwerking

Arduino robotarm en monitoring met verwerking

de robotarm pakt een object nadat wordt gedetecteerd met behulp van de bewegingsmelder en vervolgens op een specifieke locatie verplaatst.lijst van onderdelen:1.3 servo 's2. passieve infrarood bewegingsmelder: http://www.sparkfun.com/products/86303.
Arduino zelf evenwicht Controller met behulp van digitale IMU, eindelijk!

Arduino zelf evenwicht Controller met behulp van digitale IMU, eindelijk!

Wat is het?DIY Segway/balans controller met moderne digitale IMU sensor.Software voor een Arduino waarmee het standpunt om gegevens te lezen van een van de nieuwere digitale accelerometer/gyroscoop eenheden, processen, de gegevens met behulp van Kalm
Oscilloscoop met hun handen

Oscilloscoop met hun handen

Hallo. Onlangs begon zijn studie elektronica. Er was behoefte aan een instrumentatie. Aangezien ik heb het monteren van audio versterkers, kostte het een oscilloscoop. Maar de kosten van een goede machine het is bedroevend. Ik heb besloten dat ik de
Arduino DS3231 Real timerklok met kleur TFT

Arduino DS3231 Real timerklok met kleur TFT

Het bouwen van een real timerklok met een kleuren TFT display is uiterst eenvoudig met behulp van de Arduino. Het display toont de tijd, de datum, de huidige temperatuur langs de MAX en MIN temperatuur die het heeft gemeten. Laten we bouwen het!Stap