Stap 1: De Code van de Arduino
Voor onze definitieve code samengesteld we zowel de Ino de .h-bestanden van aparte tabbladen in de arduino-ontwikkelomgeving (IDE). De color.h moet een code uit de neopixel library, zoals blijkt uit "# opnemen In color.h: .h = header--waar je klasse of object definities voor uw code 'klasse kleur' de definitie van het klasseobject voor de kleuren is." openbare"betekent dat een deel van de hele code kunt gebruiken dit deel van de color-object (in tegenstelling tot 'privé'.) Het deel van de "Color()" is een constructor object of de Schepper. Het heet door het sleutelwoord "nieuw" in de code (zie volgende paragraaf). Het wordt de eerste waarde van _r, _g en _b ingesteld op 0.0. De "kleur (zweven van r, g, zweven zweven b)" deel betekent dat de waarde van het gegevenstype is een niet-geheel getal of een breuk, zodat de kleuren uit de neopixel zal worden geselecteerd van iets als een kleurenwiel. De volgende reeks instructies "Kleur (float h)" is een andere constructor en de verschillende parameters. Het is te zeggen gezien een gewenste tint, het geeft u een kleur. "geval 0" "geval 1" en "geval 2" worden de verschillende opties met de verschillende tinten van rood, groen en blauw. Nu, de instructies zijn te mengen de kleuren om de kleur te wijzigen. Nogmaals, 'privé' betekent geen andere code bereikbaar, maar voor dit project, het zal niet een verschil maken in het einde als het is prive of publiek. Dit is een concept van het verbergen van data die mogelijk van invloed op het resultaat meer op de lange termijn; het is een goede "codering praktijk." 'void checkLimits ()' is om ervoor te zorgen dat de waarden voor _r, _g, _b, binnen het ingestelde bereik.
In het andere Ino bestand: Ino = IDE of projectbestand. Het is het hoofdbestand van het project.
Zoals eerder gezegd, betekent "#include" de code gebruikt een bibliotheek van neo-pixel, en "#include 'Color.h'" betekent het gebruik van de code een andere bestand (van boven) genaamd Color.h. " Adafruit_NeoPixel strip Adafruit_NeoPixel (3,7, NEO_GRB + NEO_ KHZ800) = "Hiermee stelt u het type van het object, zodat de computer weet"strip"is de neopixel en 7 is de pin te gebruiken om te bepalen van de strip. "void setup ()" is de arduino setup; binnen dat "strip.begin" en "strip.show" betekent een schone start voor de neopixel en initialiseert alle pixels op "off". "pinMode (13, OUTPUT)" ingesteld pin 13 naar een output; Wij zien het oranje licht knipperen naast de pin. "Kleur c1" kleur "c2" en "Kleur c3" is een verklaring waarin staat in principe "Ik wil 3 kleurobjecten." "voidloop()" is een eeuwig lus die arduino wordt uitgevoerd zodat de kleuren blijven gaan op. "Kleur new1" "kleur new2" en "Kleur new3" instantieert met behulp van kleur cons