Stap 1: Monteren van de onderdelen
De onderdelen die nodig zijn worden getoond in de afbeelding hierboven.
Beginnen met de Arduino niet geactiveerde. Sluit niet de USB-kabel. Dat zal gebeuren in een later stadium, wanneer is het tijd om het programma en het spel uit te proberen.
Gebruik een lange hookup draad het signaal van de 5V op de Arduino verbinden met het linkeruiteinde van de rode rij boven aan het breadboard.
Gebruik een lange hookup draad de GND-signaal verbinden met de ver links van de zwarte (of blauw op sommige breadboard) rij boven aan het breadboard.
De LCD (Liquid Crystal Display)-module heeft een 16-pins mannelijke header aan de onderzijde. Sluit dit aan op het breadboard zoals in de afbeelding. Alle elektronische signalen die macht en controle van het LCD-scherm doorlopen deze header.
Deze pinnen zijn (van links naar rechts):
- GND - macht grond signaal
- VCC - positieve kracht signaal
- V0 - contrast aanpassen
- RS - registreren selecteren
- R/W-lezen/schrijven selecteert u
- E - operatie inschakelen signaal
- Db0 - data-bit 0 (hier niet gebruikt)
- Db1 - data-bit 1 (hier niet gebruikt)
- DB2 - data-bit 2 (hier niet gebruikt)
- Db3 - data-bit 3 (hier niet gebruikt)
- Db4 - data-bit 4
- DB5 - data-bit 5
- DB6 - data-bit 6
- DB7 - data-bit 7
- LED + - backlight LED positief
- LED-backlight LED negatief
Met behulp van korte hookup draden, GND en LED-(pin 1 en 16) verbinding te maken met de zwarte rij bovenaan.
Evenzo VCC (pin 2) verbinding te maken met de rode rij bovenaan met een korte hookup draad.
Buig de draad leidt van de weerstand van 220 Ω (rood-bruin-rood gekleurde banden) en sluit deze tussen LED + en de rode rij boven aan het breadboard.
Gebruik langer hookup draden om er de rest van de verbindingen:
- DB7 verbinden met Arduino pin 3
- DB6 verbinden met Arduino pin 4
- DB5 verbinden met Arduino pin 5
- DB4 verbinden met Arduino pin 6
- Aansluiten E tot en met Arduino pin 9
- R/W verbinding te maken met Arduino pin 10 (of zwarte rij bovenaan van breadbord)
- RS verbinden met Arduino pin 11
- V0 verbinding te maken met Arduino pin 12 (of zwarte rij bovenaan van breadbord)
Sluit de drukknop ergens aan de linkerkant van het LCD-scherm, grensoverschrijdende het kanaal loopt langs het centrum van het breadboard (zie afbeelding hierboven). Een van de bovenste twee pinnen van de knop verbinden met de zwarte rij boven aan het breadboard met behulp van een korte hookup draad. De andere pin aan de bovenkant van de knop verbinden met pin 2 van de Arduino.