Stap 4: Werking van de pedalen (deel 1)
Ik aangevraagde het advies van de prachtige HAMTECH (Hammond technicus) mailing lijst die ik op de loer liggen op. In mijn pleidooi voor hulp ik toegegeven dat heb ik niet begrijpen hoe de bedrading werkte ondanks zitten en staren naar het uur, maar dat ik wilde houden van deze mooie schakelaars in plaats van het gebruiken van iets moderner. Ontving ik verscheidene verschillende antwoorden:
"Het kan worden gedaan, maar het zal niet zo duidelijk hoe om het te doen vanwege de enigszins vreemde manier ze zijn wired. Mijn rudimentair begrip van het circuit is dat alle tonen zijn nominaal kortgesloten en door te drukken op een pedaal, je un-korte het zo dat het kan klinken. Bijgevolg, wanneer meer dan één pedaal wordt ingedrukt, de tonen worden gecombineerd * in serie * plaats * in parallel *. Er is ook een klink zodat u met de langzame verval en sustain functies werken kunnen (The M3 heeft een sustain, maar ik denk niet dat de M2 doet.) "
"Ik zou verlaten van het oorspronkelijke contact systeem van de M-100, en installeer 13 nieuwe microswitches, of 13 vork fotocellen en oogkleppen. U wellicht een kijkje op de 4532 CMOS IC, die vaak wordt gebruikt in orgel pedaal regelingen, omdat u kunt een laagste aanbrengen of hoogste toets prioriteit."
"Wat je zou kunnen doen is het ene uiteinde van de reeks van schakelaars op de grond, apull-up weerstand aan de Vcc gebruiken op het andere eind, dan zin de draad van de brug tussen elke switch om te bepalen welke pedaal heeft gedrukt, indien van toepassing. Dat moet voorkomen dat opnieuw de bedrading van uw switch bank."
Al deze antwoorden maakte mijn hoofd draaien. En vervolgens uit de lucht, ik kreeg het antwoord dat ik nodig had!