Ik bedank mijn natuurkunde professor, Dr. Bert Pinsky, voor het helpen van me dit project succesvol te maken.
Ik wil ook dank Karl Anderson (CEO van Teco pneumatiek) voor zijn genereuze donatie van essentiële onderdelen voor ons project.
In dit Instructable, zullen wij u tonen de stappen aan de bouw van een Arduino-pneumatische Flight Simulator, zodat iedereen kan genieten van het plezier van de natuurkunde, Robotica en luchtvaart.
Overzicht:
De vluchtsimulator LifeBeam is in feite een motie-platform dat kan volledige rotaties op over 40-graden kantelen. Dit is een efficiënte equivalent van de traditionele "Stewart platform" simulator. Onze simulator heeft dezelfde fysieke bewegingen (2DOF) behalve dat het op twee pneumatische cilinders kan alleen worden uitgevoerd terwijl de Stewart platform zes cilinders moet.
Concept:
De vluchtsimulator LifeBeam is een volledige installatie van apparatuur die gezamenlijk en gelijktijdig worden uitgevoerd. De gegevens via een aangepaste softwareprogramma dat spelgegevens verwerft eerst verzonden van de afbeeldingen of "Gaming PC". De spelgegevens wordt geschaald en omgezet in specifieke coördinaten voor de rol en de toonhoogte (X en Y) as. Het programma verzendt het laatste signaal dat wordt ontvangen door een Arduino (Duemilanove). De Arduino heeft een complexe programma op dat combineert de seriële opdrachten en ontleedt van bepaalde waarden voor het berekenen van een spanning die wordt dan omgezet in PWM en verstuurd naar een low-pass filter welke worden de PWM in analoge spanning. De analoge spanning is verbonden met een pneumatische buizenversterker die controles van de pneumatische cilinders zodat het platform bewegen dienovereenkomstig.
Demonstratie:
Dit is een snelle demonstratie van onze afgewerkte project. Wij hebben alles uitgevoerd en verbonden van de simulator met een Logitech-joystick voor het testen van het volledige verkeer.