Stap 3: Uploaden van de schets
int switchPin = 2;
int ledPin = 13;
Boole lastButton = laag;
Boole currentButton = laag;
de slag van Boole = vals;
Booleaanse timer = false;
lange startTime;
lange endTime;
lange randomTime;
float VerstrekenTijd;
VOID Setup
{
pinMode (switchPin, INPUT);
pinMode (ledPin, OUTPUT);
Serial.begin(9600);
}
Booleaanse debounce(boolean last)
{
Booleaanse huidige = digitalRead(switchPin);
Als (laatste! = huidige)
{
delay(5);
huidige = digitalRead(switchPin);
}
terugkeer huidige;
}
void loop
{
currentButton = debounce(lastButton);
Als (lastButton == LOW & & currentButton == HIGH)
{
Begon =! Begonnen;
lastButton = hoog;
}
lastButton = currentButton;
Als (slag == true & & timer == false)
{
Random();
timer = true;
}
Als (slag == false & & timer == true)
{
Stop();
timer = false;
}
}
VOID Random()
{
randomTime = random(4,10);
randomTime = randomTime * 1000;
digitalWrite (ledPin, hoge);
delay(100);
digitalWrite (ledPin, laag);
delay(randomTime);
Start();
}
VOID Start() {}
startTime = millis();
digitalWrite (ledPin, hoge);
}
VOID Stop() {}
endTime = millis();
VerstrekenTijd (eindtijd - startTime) = + 5;
VerstrekenTijd = VerstrekenTijd/1000;
Serial.Print ("seconden tijd:");
Serial.println(elapsedTime);
digitalWrite (ledPin, laag);
}