Stap 3: programmeren
- Uw componenten zal verbonden blijven zoals ze in de laatste stap waren.
- Open
RFIDuino_flashCards
. U vindt deze schets onderFile>Examples>RFIDuino>RFIDuino_flashCards
- U moet ervoor zorgen dat de code voor de hardware van uw RFIduino wordt aangepast.
v1.2 shields (2 pin antenne, 'REV 1.2' afgedrukt op het bord) moet de volgende codeRFIDuino myRFIDuino(1.2); //initialize an RFIDuino object for hardware version 1.2
v1.1 shields (4-pins antenne, geen versienummer afgedrukt op het bord) moet de volgende code
RFIDuino myRFIDuino(1.1); //initialize an RFIDuino object for hardware version 1.1
Beide lijnen van code zijn beschikbaar in de
Hello World
schets, gewoon uncomment de die je niet nodig.Als u nog twijfelt over welke hardware u gebruikt, zie deze pagina. De RFID experimentator de Kit wordt geleverd met het schild van versie 1.2.
- Wijzig de code voor het aantal kaarten die u door bewerken lijn 66 wilt. Bijvoorbeeld, als u 6 kaarten hebt, gebruik de code
const int NUMBER_OF_CARDS = 3; //number of cards that can be paired with another card.
In deze lijn, zijn u waarin staat hoeveel paren van kaarten er zijn gepaard gaan.
- U moet ook het wijzigen van de schets om de id's van de tags die u wilt opnemen. Deze id's kunnen worden gevonden met behulp van de
RFIDuino_flashCards
schets. Vind het codeblok basisgewicht van lijn 76 - kijkt het als dit.byte keyTag[NUMBER_OF_CARDS][5] ={ byte lowerCaseTag[NUMBER_OF_CARDS][5] ={ {128,0,72,35,76}, //a, Apple, 0 {128,0,72,75,111}, //b, Basketball, 1 {128,0,72,28,7}, //c, Cake, 2 };
En op lijn 107, wordt de overeenkomende set van kaarten vermeld op dezelfde manier.
byte upperCaseTag[NUMBER_OF_CARDS][5] ={ {128,0,72,75,152}, //A, Apron, 0 {128,0,72,70,93}, //B, Butterfly, 1 {128,0,72,14,0}, //C, Car, 2 };
Vervang de id van de Tag's hieronder met uw eigen, en zorg ervoor dat duidelijk label elke code zodat er geen manier is om ze te verwarren. Tags zijn gekoppeld door de volgorde waarin ze in deze sets zijn (dwz: Label 2 in de eerste set met tag 2 in de tweede set zal koppelen.)
op uw bord met behulp van de upload knop int de Arduino IDE.