Stap 1: Breadboard eerst
Kortom, zomaar 2 LED's op het breadboard. De pinout voor de LEDs die ik gebruikte waren lange-Med-korte = rood-grond-groen-blauw. Sluit de gronden samen en de GND pin op de arduino met behulp van jumper draad. De pinnen van de PWM die u moet gebruiken op de arduino zijn 3,5,6 en 9,10,11. LED1 rode verbinden met 3, LED1 groen tot en met 5, LED1 blauw tot en met 6. Dan LED2 rood tot 9, LED2 groen tot 10, LED2 blauw tot en met 11. Ik gebruik niet alle weerstanden in dit circuit omdat deze LEDs vrij solide zijn en heb ik niet gehad een branden omhoog nog. Je zou kunnen stellen een 200-300 ohm weerstand tegenover elke pin maar ik heb lage impedantie weerstanden op het moment. Het moet alleen werken voor een maand uit elk jaar! =]
Sorry mijn breadboard beeld is zo slecht, ik heb alleen een mobiele telefoon camera video en de kwaliteit was niet groot.
Hier is het belangrijkste onderdeel van dit alles: de code.
/*
*
* ARDUINO RGBLED XMAS KRANS 2013
* door amplex (alexdatsko 12-6-13
*
* Dit project bestaat uit een Arduino Uno (R3, maakt niet uit). Je hoeft alleen maar 6 PWM pinnen voor zitten kundig voor controle van de RGB LED's. Ik weet het, ik moet sommige weerstanden in maar ik heb bench getest voor uren en niets opgebrand.
* Dit project maakt gebruik van 2 kanalen voor RGB LEDS (https://www.sparkfun.com/products/9853 ik gebruikte gemeenschappelijke kathode, pinout is rood, grond, groen, blauw (zie hieronder)) cycli tussen verschillende patronen voor een xmas krans
* Geniet van de Blinkenlights!
*
* wat code gestolen uit (http://forum.arduino.cc/index.php/topic, 11293.0.html) en (
* en got zwaar bewerkt, gemaakt van een heleboel nieuwe patronen, enz. het leuke deel. Er was wat het zuiveren van die vervelende kreeg, dus ik gewoon uitgecommentarieerd die routines. Nadat het programma eenmaal volledig lus, zou ze hangen na 2 iteraties (cycli)... Niet zeker waarom.
* Voel je vrij om figure it out en aanwijzing mij. Geprobeerd geheugen controleren, probeerde verwijderen van de nieuwe subroutine variabelen en constanten, een andere arduino, hetzelfde probleem. Niet alle code gestandaardiseerde of mooie geenszins...
*
*
* ARDUINO PINOUT, NAAR CAT5E KLEUREN
* -------------------------------
-de pins van 3 - rood - oranje
-de pins van 5 - groen - groen
-de pins van 6 - blauw - blauw
-de pins van 9 - rood - wit/oranje
-de pins van 10 - groen - wit/groen
-de pins van 11 - blauw - wit/blauw
* gemalen - bruin - bruin
* (ONGEBRUIKTE) - WIT/BRUIN
*
* RGB LED PINOUT
* --------------
* _
* ( )
* /~\
* /| |\
* / | | \
* | | | |
* | | | |
* | | | |
* | | BL
* RED| GR
* GND
*
*
* LED kleuren gebruikt op Cat5e kabel
* ------------------------------
* 1 BL of GR - BRN-grond
* 2 w/BL w / of w/GR-BRN-grond
* 3 BL of GR - BRN-grond
* 4 w/BL w / of w/GR-BRN-grond
* 5 BL of GR - BRN-grond
* 6 w/BL w / of w/GR-BRN-grond
* 7 BL of GR - BRN-grond
*
*/
Stel analoge pinnen
#define LED1 3
#define LED2 5
#define LED3 6
#define LED4 9
#define LED5 10
#define LED6 11
#define PLASMADELAY 4
#define VERYQUICKDELAY 10
#define QUICKDELAY 30
#define LONGDELAY 100
#define fade(x,y) als (x > y) x--; anders als (x < y) x ++;
int redNow = random(255);
int blueNow = random(255);
int greenNow = random(255);
int redNew = redNow;
int blueNew = blueNow;
int greenNew = greenNow;
zweven RGB1 [3];
zweven RGB2 [3];
zweven RGB3 [3];
zweven RGB4 [3];
float INC [3];
zweven INC2 [3];
int rood, groen, blauw;
int red2, green2, blue2;
int pauze = 10;
int omhoog = 1;
int cycli = 2;
int x = 0;
int y = 0;
int xx = 0;
void setup() // **************************** SETUP *********************************
{
Serial.begin(9600);
randomSeed(analogRead(0));
pinMode (LED1, uitvoer);
pinMode (LED2, uitvoer);
pinMode (LED3, uitvoer);
pinMode (LED4, uitvoer);
pinMode (LED5, uitvoer);
pinMode (LED6, uitvoer);
voor (x = 0; x < 3; x ++)
{
RGB1 [x] = random(256);
RGB2 [x] = random(256);
RGB3 [x] = random(256);
RGB4 [x] = random(256);
}
showfreeram(); Controleer RAM verlaten, mijn seriële snaren lijken te nemen veel geheugen, veroorzaakt lockups eens in een tijdje om wat voor reden.
RGBtest(); Test beide RGB LED kanalen. Test 1 rode LED, dan groen en blauw, vervolgens leidde 2 rood, groen, blauw
randomSeed(analogRead(0));
}
ongeldig dopause() {}
delay(PAUSE);
Als (omhoog == 1) onderbreken = pauze + 10;
Als (omhoog == 0) onderbreekt = pauze-10;
Als (onderbreken > = 200) omhoog = 0; Reset timer, timing is nu naar beneden
Als (onderbreken < = 0) omhoog = 1; timing gaat terug omhoog
}
ongeldig dopause2() {}
delayMicroseconds(pause*10);
Als (omhoog == 1) onderbreken = pauze + 10;
Als (omhoog == 0) onderbreekt = pauze-10;
Als (onderbreken > = 200) omhoog = 0; Reset timer, timing is nu naar beneden
Als (onderbreken < = 0) omhoog = 1; timing gaat terug omhoog
}
ongeldig domicropause() {}
delay(VERYQUICKDELAY*PAUSE);
delayMicroseconds(pause*10);
Als (omhoog == 1) onderbreken = pauze + 1;
Als (omhoog == 0) onderbreekt = pauze-1;
Als (onderbreken > = 20) omhoog = 0; Reset timer, timing is nu naar beneden
Als (onderbreken < = 0) omhoog = 1; timing gaat terug omhoog
}
VOID LEDwrite (int leidde int rood, int groene, blauwe int) {}
Als (leidde == 1) {}
analogWrite (LED1, rood);
analogWrite (LED2, groen);
analogWrite (LED3, blauw);
} else
Als (leidde == 2) {}
analogWrite (LED4, rood);
analogWrite (LED5, groen);
analogWrite (LED6, blauw);
}
delay(VERYQUICKDELAY);
}
VOID LEDplasmawrite (int leidde int rood, int groene, blauwe int) {}
Als (leidde == 1) {}
analogWrite (LED1, rood);
analogWrite (LED2, groen);
analogWrite (LED3, blauw);
} else
Als (leidde == 2) {}
analogWrite (LED4, rood);
analogWrite (LED5, groen);
analogWrite (LED6, blauw);
}
delay(PLASMADELAY); VERYQUICK VERTRAGING IS TE TRAAG
}
VOID randomjumpfade() {/ / & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & willekeurige springen FADE & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
Serial.Print ("\nRandomJumpFade... \n");
voor (y = 0; y < cycli; y ++) {}
Serial.Print(y);
Serial.Print("..");
voor (x = 0; x < 3; x ++) {}
INC [x] = (RGB1 [x] - RGB2[x]) / 256;
INC2 [x] = (RGB3 [x] - RGB4[x]) / 256;
}
voor (x = 0; x < 256; x ++) {}
rood = int(RGB1[0]);
groen = int(RGB1[1]);
blauw = int(RGB1[2]);
red2 = int(RGB3[0]);
Green2 = int(RGB3[1]);
blue2 = int(RGB3[2]);
LEDwrite(1,red,green,blue);
LEDwrite(2,red2,green2,blue2);
voor (xx = 0; xx < 3; xx ++) {}
RGB1 [xx]-= INC [xx];
RGB3 [xx]-= INC2 [xx]; Meerder [xx] voor de 'andere' sprongen
}
delay(QUICKDELAY); hoeft niet te wachten 1000... het gladder maken
}
voor (x = 0; x < 3; x ++) {}
RGB2 [x] = willekeurige (956)-700;
RGB2 [x] = beperken (RGB2 [x], 0, 255);
RGB4 [x] = willekeurige (1856)-1600;
RGB4 [x] = beperken (RGB4 [x], 0, 255);
}
} / / end y < cycli
}
VOID slowfadeinwhite() {/ / & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & SLOW FADE-IN 'BLINK' & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
Serial.Print ("\nSlowFadeinWhite... \n");
voor (x = 0; x < 256; x ++) {}
rood = x;
groen = x;
blauw = x;
red2 = 0;
Green2 = 0;
blue2 = 0;
LEDwrite(1,red,green,blue);
LEDwrite(2,red2,green2,blue2);
delay(VERYQUICKDELAY);
} //end x < 256
voor (y = 0; y < cycli; y ++) {}
Serial.Print(y);
Serial.Print("..");
voor (x = 0; x < 256; x ++) {}
rood = 255-x;
groen = 255-x;
blauw = 255-x;
red2 = x;
Green2 = x;
blue2 = x;
LEDwrite(1,red,green,blue);
LEDwrite(2,red2,green2,blue2);
delay(VERYQUICKDELAY);
} //end x < 256
KNIPPEREN *** schakelen Staten
voor (x = 0; x < 256; x ++) {}
rood = x;
groen = x;
blauw = x;
red2 = 255-x;
Green2 = 255-x;
blue2 = 255-x;
LEDwrite(1,red,green,blue);
LEDwrite(2,red2,green2,blue2);
delay(VERYQUICKDELAY);
} //end x < 256
} / / end y < cycli
}
VOID fastblink() {/ / & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & snel knipperen & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
Serial.Print ("Fastblink... \n");
voor (y = 0; y < cycli * 16; y ++) {}
seriële bufferoverloop wordt?
Serial.Print(y);
Serial.Print("..");
rood = 222;
groen = 222;
blauw = 222;
red2 = 0;
Green2 = 0;
blue2 = 0;
LEDwrite(1,red,green,blue);
LEDwrite(2,red2,green2,blue2);
dopause();
KNIPPEREN
LEDwrite(1,red2,green2,blue2);
LEDwrite(2,red,green,blue);
dopause();
} / / end y < cycli
}
VOID fastblinkcolorfade() {/ / & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & snel knipperen kleur FADE & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
Serial.Print ("\nFastblink Colorfade... \n");
voor (y = 0; y < cycli * 4; y ++) {}
Serial.Print(y);
Serial.Print("..");
voor (x = 0; x < 256; x ++) {}
rood = x;
groen = 255-x;
blauw = 0;
red2 = 0;
Green2 = 0;
blue2 = 0;
LEDwrite(1,red,green,blue);
LEDwrite(2,red2,green2,blue2);
domicropause();
} //end x < 256
KNIPPEREN
voor (x = 0; x < 256; x ++) {}
rood = 0;
Groen = 0;
blauw = 0;
red2 = x;
Green2 = 255-x;
blue2 = 0;
LEDwrite(1,red,green,blue);
LEDwrite(2,red2,green2,blue2);
domicropause();
} //end x < 256
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & 2
voor (x = 0; x < 256; x ++) {}
rood = 0;
groen = x;
blauw = 255-x;
red2 = 0;
Green2 = 0;
blue2 = 0;
LEDwrite(1,red,green,blue);
LEDwrite(2,red2,green2,blue2);
domicropause();
} //end x < 256
KNIPPEREN
voor (x = 0; x < 256; x ++) {}
rood = 0;
Groen = 0;
blauw = 0;
red2 = 0;
Green2 = x;
blue2 = 255-x;
LEDwrite(1,red,green,blue);
LEDwrite(2,red2,green2,blue2);
domicropause();
} //end x < 256
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & 3
voor (x = 0; x < 256; x ++) {}
rood = 255-x;
Groen = 0;
blauw = x;
red2 = 0;
Green2 = 0;
blue2 = 0;
LEDwrite(1,red,green,blue);
LEDwrite(2,red2,green2,blue2);
domicropause();
} //end x < 256
KNIPPEREN
voor (x = 0; x < 256; x ++) {}
rood = 0;
Groen = 0;
blauw = 0;
red2 = 255-x;
Green2 = 0;
blue2 = x;
LEDwrite(1,red,green,blue);
LEDwrite(2,red2,green2,blue2);
domicropause();
} //end x < 256
} / / end y < cycli
}
VOID fastblinkcolorfademod() {/ / & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & snel knipperen kleur VERVAGEN bewerkt.. & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
Serial.Print ("\nFastblink Colorfade gewijzigd... \n");
voor (y = 0; y < cycli * 4; y ++) {}
Serial.Print(y);
Serial.Print("..");
voor (x = 0; x < 256; x ++) {}
rood = x;
groen = 255-x;
blauw = 0;
red2 = 0;
Green2 = x;
blue2 = 255-x;
LEDwrite(1,red,green,blue);
LEDwrite(2,red2,green2,blue2);
domicropause();
} //end x < 256
KNIPPEREN
voor (x = 0; x < 256; x ++) {}
rood = 0;
groen = x;
blauw = 255-x;
red2 = x;
Green2 = 255-x;
blue2 = 0;
LEDwrite(1,red,green,blue);
LEDwrite(2,red2,green2,blue2);
domicropause();
} //end x < 256
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & 2
voor (x = 0; x < 256; x ++) {}
rood = 0;
groen = x;
blauw = 255-x;
red2 = 255-x;
Green2 = 0;
blue2 = x;
LEDwrite(1,red,green,blue);
LEDwrite(2,red2,green2,blue2);
domicropause();
} //end x < 256
KNIPPEREN
voor (x = 0; x < 256; x ++) {}
rood = 255-x;
Groen = 0;
blauw = x;
red2 = 0;
Green2 = x;
blue2 = 255-x;
LEDwrite(1,red,green,blue);
LEDwrite(2,red2,green2,blue2);
domicropause();
} //end x < 256
& & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & 3
voor (x = 0; x < 256; x ++) {}
rood = 255-x;
Groen = 0;
blauw = x;
red2 = 0;
Green2 = x;
blue2 = 255-x;
LEDwrite(1,red,green,blue);
LEDwrite(2,red2,green2,blue2);
domicropause();
} //end x < 256
KNIPPEREN
voor (x = 0; x < 256; x ++) {}
rood = 0;
groen = x;
blauw = 255-x;
red2 = 255-x;
Green2 = 0;
blue2 = x;
LEDwrite(1,red,green,blue);
LEDwrite(2,red2,green2,blue2);
domicropause();
} //end x < 256
} / / end y < cycli
}
VOID fastblinkswap() {/ / & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & snel knipperen kleur swap.. & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
Serial.Print ("Fastblink kleur swap.. \n");
voor (y = 0; y < cycli; y ++) {}
Serial.Print(y);
Serial.Print("..");
Serial.Print("(1),");
voor (x = 0; x < 256; x ++) {}
LEDwrite(1,red,green,blue);
LEDwrite(2,red2,green2,blue2);
domicropause();
LEDwrite(1,0,0,0);
LEDwrite(2,0,0,0);
domicropause();
} //end x < 256
voor (x = 255; x > 0; x--) {}
rood = x;
groen = 255-x;
blauw = x;
red2 = x;
Green2 = x;
blue2 = 255-x;
LEDwrite(1,red,green,blue);
LEDwrite(2,red2,green2,blue2);
domicropause();
LEDwrite(1,0,0,0);
LEDwrite(2,0,0,0);
domicropause();
LEDwrite(1,blue,green,red);
LEDwrite(2,blue2,green2,red2);
domicropause();
LEDwrite(1,0,0,0);
LEDwrite(2,0,0,0);
domicropause();
} //end x < 256
Serial.Print("(2),");
// ********************************** 2
voor (x = 0; x < 256; x ++) {}
rood = 255-x;
groen = x;
blauw = x;
red2 = x;
Green2 = 255-x;
blue2 = x;
LEDwrite(1,red,green,blue);
LEDwrite(2,red2,green2,blue2);
domicropause();
LEDwrite(1,0,0,0);
LEDwrite(2,0,0,0);
domicropause();
LEDwrite(1,blue,green,red);
LEDwrite(2,blue2,green2,red2);
domicropause();
LEDwrite(1,0,0,0);
LEDwrite(2,0,0,0);
domicropause();
} //end x < 256
voor (x = 255; x > 0; x--) {}
rood = 255-x;
groen = x;
blauw = x;
red2 = x;
Green2 = 255-x;
blue2 = x;
LEDwrite(1,red,green,blue);
LEDwrite(2,red2,green2,blue2);
domicropause();
LEDwrite(1,0,0,0);
LEDwrite(2,0,0,0);
domicropause();
LEDwrite(1,blue,red,green);
LEDwrite(2,blue2,red2,green2);
domicropause();
LEDwrite(1,0,0,0);
LEDwrite(2,0,0,0);
domicropause();
} //end x < 256
Serial.Print("(3),");
// ********************************** 3
voor (x = 0; x < 256; x ++) {}
rood = x;
groen = x;
blauw = 255-x;
red2 = 255-x;
Green2 = x;
blue2 = x;
LEDwrite(1,red,green,blue);
LEDwrite(2,red2,green2,blue2);
domicropause();
LEDwrite(1,0,0,0);
LEDwrite(2,0,0,0);
domicropause();
LEDwrite(1,blue,green,red);
LEDwrite(2,blue2,green2,red2);
domicropause();
LEDwrite(1,0,0,0);
LEDwrite(2,0,0,0);
domicropause();
} //end x < 256
voor (x = 255; x > 0; x--) {}
rood = x;
groen = x;
blauw = 255-x;
red2 = 255-x;
Green2 = x;
blue2 = x;
LEDwrite(1,red,green,blue);
LEDwrite(2,red2,green2,blue2);
domicropause();
LEDwrite(1,0,0,0);
LEDwrite(2,0,0,0);
domicropause();
LEDwrite(1,blue,green,red);
LEDwrite(2,blue2,green2,red2);
domicropause();
LEDwrite(1,0,0,0);
LEDwrite(2,0,0,0);
domicropause();
} //end x < 256
}
}
VOID fastRGBblink() {/ / & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & snel knipperen kleur & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
Serial.Print ("\nfastRGBblink... \n");
voor (y = 0; y < cycli * 4; y ++) {}
Serial.Print(y);
Serial.Print("..");
// **** 1 ********************************************************* LED1 = RED, LED2 = GREEN
Serial.Print("1,");
voor (x = 0; x < 256; x ++) {}
rood = x;
Groen = 0;
blauw = 0;
red2 = 0;
Green2 = 0;
blue2 = 0;
LEDwrite(1,red,green,blue);
LEDwrite(2,red2,green2,blue2);
dopause2();
} //end x < 256
KNIPPEREN
voor (x = 0; x < 256; x ++) {}
rood = 0;
Groen = 0;
blauw = 0;
red2 = 0;
Green2 = x;
blue2 = 0;
LEDwrite(1,red,green,blue);
LEDwrite(2,red2,green2,blue2);
dopause2();
} //end x < 256
// **** 2 ********************************************************* LED1 = GREEN, LED2 = BLUE
Serial.Print("2,");
voor (x = 0; x < 256; x ++) {}
rood = 0;
groen = x;
blauw = 0;
red2 = 0;
Green2 = 0;
blue2 = 0;
LEDwrite(1,red,green,blue);
LEDwrite(2,red2,green2,blue2);
dopause2();
} //end x < 256
KNIPPEREN
voor (x = 0; x < 256; x ++) {}
rood = 0;
Groen = 0;
blauw = 0;
red2 = 0;
Green2 = 0;
blue2 = x;
LEDwrite(1,red,green,blue);
LEDwrite(2,red2,green2,blue2);
dopause2();
} //end x < 256
// **** 3 ********************************************************* LED1 = BLUE, LED2 = RED
Serial.Print ("3,");
voor (x = 0; x < 256; x ++) {}
rood = 0;
Groen = 0;
blauw = x;
red2 = 0;
Green2 = 0;
blue2 = 0;
LEDwrite(1,red,green,blue);
LEDwrite(2,red2,green2,blue2);
dopause2();
} //end x < 256
KNIPPEREN
voor (x = 0; x < 256; x ++) {}
rood = 0;
Groen = 0;
blauw = 0;
red2 = x;
Green2 = 0;
blue2 = 0;
LEDwrite(1,red,green,blue);
LEDwrite(2,red2,green2,blue2);
dopause2();
} //end x < 256
} / / end y < cycli
}
VOID fastcolorfade() {/ / & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & snel kleur FADE & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & & &
Serial.Print ("\nFastcolorFade... \n");
voor (y = 0; y < cycli; y ++) {}
Serial.Print(y);
Serial.Print("..");
*** fadein rood (1)
Serial.Print ("fadein rood..");
voor (x = 0; x < 256; x ++) {}
rood = x; IN ROOD, GROEN, BLAUW UIT
groen = 255-x;
blauw = 0;
red2 = 0;
Green2 = x;
blue2 = 255-x;
LEDplasmawrite(1,red,green,blue);
LEDplasmawrite(2,red2,green2,blue2);
} //end x < 256
voor (x = 255; x > 0; x--) {}
rood = x; RODE OUT, GROENE IN, BLAUWE AF
groen = 255-x;
blauw = 0;
red2 = 0;
Green2 = x;
blue2 = 255-x;
LEDplasmawrite(1,red,green,blue);
LEDplasmawrite(2,red2,green2,blue2);
} //end x < 256
*** fadein groen (2)
Serial.Print ("fadein groene..");
voor (x = 0; x < 256; x ++) {}
rood = 0; RODE UIT, UIT, BLUE IN GREEN
groen = 255-x;
blauw = x;
red2 = x;
Green2 = 0;
blue2 = 255-x;
LEDplasmawrite(1,red,green,blue);
LEDplasmawrite(2,red2,green2,blue2);
} //end x < 256
voor (x = 255; x > 0; x--) {}
rood = 0; RODE UIT, IN GROENE, BLAUWE UIT
groen = 255-x;
blauw = x;
red2 = x;
Green2 = 0;
blue2 = 255-x;
LEDplasmawrite(1,red,green,blue);
LEDplasmawrite(2,red2,green2,blue2);
} //end x < 256
*** fadein blauw (3)
Serial.Print ("fadein blauwe..");
voor (x = 0; x < 256; x ++) {}
rood = x; IN ROOD, GROEN, BLAUW UIT
groen = 255-x;
blauw = 0;
red2 = 0;
Green2 = x;
blue2 = 255-x;
LEDplasmawrite(1,red,green,blue);
LEDplasmawrite(2,red2,green2,blue2);
} //end x < 256
voor (x = 255; x > 0; x--) {}
rood = x;
groen = 255-x;
blauw = 0;
red2 = 0;
Green2 = x;
blue2 = 255-x;
LEDplasmawrite(1,red,green,blue);
LEDplasmawrite(2,red2,green2,blue2);
} //end x < 256
Serial.Print("\n");
} / / end y < cycli * 16
}
int freeRam)
{
extern int __heap_start, * __brkval;
int v;
terugkeer (int) & v - (__brkval == 0? (int) & __heap_start: __brkval (int));
}
ongeldig showfreeram() {}
Serial.Print ("\nFree RAM =");
Serial.println (freeRam());
}
VOID randomfadeslow()
{
Serial.Print ("\nRandomfadeSlow... \n");
voor (y = 0; y < cycli * 4; y ++) {}
Serial.Print(y);
Serial.Print("..");
LEDwrite(1,redNow,greenNow,blueNow);
LEDwrite(2,redNow,greenNow,blueNow);
redNew = random(255);
greenNew = random(255);
blueNew = random(255);
nieuwe kleuren vervagen
terwijl ((redNow! = redNew) ||
(greenNow! = greenNew) ||
(blueNow! = blueNew))
{
Fade(redNow,redNew)
Fade(greenNow,greenNew)
Fade(blueNow,blueNew)
LEDwrite(1,redNow,greenNow,blueNow);
LEDwrite(2,redNow,greenNow,blueNow);
delay(QUICKDELAY);
}
} //end y < cycli
}
VOID RGBtest() {}
LEDwrite(1,0,0,0);
LEDwrite(2,0,0,0);
voor (y = 0; y < cycli; y ++) {}
test LED kanaal 1
LEDwrite(1,255,0,0);
delay(LONGDELAY*4);
LEDwrite(1,0,255,0);
delay(LONGDELAY*4);
LEDwrite(1,0,0,255);
delay(LONGDELAY*4);
LEDwrite(1,0,0,0);
delay(LONGDELAY*4);
test LED kanaal 2
LEDwrite(2,255,0,0);
delay(LONGDELAY*4);
LEDwrite(2,0,255,0);
delay(LONGDELAY*4);
LEDwrite(2,0,0,255);
delay(LONGDELAY*4);
LEDwrite(2,0,0,0);
delay(LONGDELAY*4);
}
}
void loop() { // **************************** MAIN *********************************
/*
DEZE WERDEN VEROORZAAKT LOCKUPS WANNEER ZE SEQUENTIEEL TWEEMAAL OM WAT VOOR REDEN...
fastblinkswap();
fastblink();
showfreeram();
*/
randomSeed(analogRead(0));
randomfadeslow();
showfreeram();
fastRGBblink();
showfreeram();
slowfadeinwhite();
showfreeram();
fastblinkcolorfade();
showfreeram();
fastblinkcolorfademod();
showfreeram();
randomjumpfade();
showfreeram();
fastcolorfade();
showfreeram();
}