Stap 1: Hoe het schatkistje werkt...
Het vak is gekoppeld aan een post of hek of een soort van vaste-object dat de schat jagers zijn ingevoerd om meteen. Dit vertelt ze waar de uiteindelijke prijs is en wat ze moeten doen (min of meer) om de lade te ontgrendelen en de prijs op te halen. Het team is in dit geval vier collage leeftijd volwassenen, dus de prijs vier kaarten van de gift aan een lokale ontmoetingsplaats voor de lunch was.
Vijf items zijn verborgen een behoefte te vorderen. (dit is waar uw verbeelding komt) De eerste is de "Ring of Power". Dit is gewoon een stuk hout dat ik met een lintzaag uitgesneden dan inbouw van een nikkel formaat magneet in het gezicht dan geplaatst een sticker overheen te verbergen van de magneet. (zie afbeelding)
De andere vier zijn raadselstukken die uit het gezicht multiplex van het vak gesneden zijn en neodymium magneten zijn flush gelijmd in gaten geboord in de rug van elk stuk.
De "Ring of Power" wordt eerst ontdekt. Dit is zwaaide over een geheime plek net onder het toetsenbord. De magneet activeert een reed switch rietschakelaar en de Arduino schakelt via een Pololu macht controller (meer hierover later). Het LCD-scherm oplicht en vertelt het team waar te zoeken naar de volgende aanwijzing. Na een korte tijd wordt de Arduino zelf uitgeschakeld om energie ook via de Pololu controller te besparen. De zoekers lopen over naar op zoek en het oplossen van raadsels en eindelijk de eerste "sleutel" wordt teruggewonnen. De ring van macht is zwaaide over de plek weer aan de macht van de doos, en vervolgens de sleutel wordt geplaatst in het gezicht van het vak. De toets is herkend en daarna de volgende aanwijzing is gegeven. Er is een kans om de aanwijzing Herhaal indien nodig. Zo niet, de Arduino time-out, activeert de Pololu switch en bevoegdheden naar beneden. Dit gebeurt voor de rest van de sleutels totdat alle vier zijn geplaatst in het gezicht van het vak.
Voor de laatste hoera heb ik een raadsel dat is een lijst van vragen. Van elke vraag antwoord is een getal. Toevoegen, aftrekken, vermenigvuldigen en verdelen de verschillende antwoorden te geven van het laatste nummer. Dit nummer is een code dat toen het toetsenbord de lade opent en de prijs aan het team presenteert. Natuurlijk is er veel meer drama in de werkelijke jacht, maar dat is de basis.