Stap 4: Gebruik een variabele
pinMode(3, OUTPUT);
Zodra we beginnen met het toevoegen van meer LEDs, we gonna hebben veel pincodes overal. Het bijhouden van deze pincodes wordt meer en meer vervelend en moeilijk. MAAR! Vrees niet! Programmeertalen bieden een prachtige oplossing: variabelen
Variabelen kunt u namen geven aan dingen. Er zijn veel verschillende soorten variabelen.
Vandaag gaan we leren over een aantal variabele met de naam van een int (afkorting voor geheel getal). Een int kunnen een geheel cijfer van-32,768 tot 32.767.
Variabelen hebben 3 eigenschappen: type, naam en waarde.
Bijvoorbeeld: int GREEN = 3;
heeft een soort int, een naam van groen, en een waarde van 3.
Een variabele wordt gebruikt in plaats van een waarde.
Overal kunt u wilt gebruiken een "3", u nu schrijven "Groen."
* Let op: U moet een variabele maken voordat u deze kunt gebruiken!
* Variabelen bestaan uit verschillende gebieden bekend als scopes. Een scope is het gebied tussen een startende accolade {en de overeenkomende einddatum accolade}. In ons geval, we gonna Declareer de variabelen allen bij het begin van de code. Deze variabelen worden globale variabelen genoemd. Een algemene variabele kan overal in het document worden gebruikt.
In het volgende voorbeeld:
// variables
// variables
int GREEN = 3;// basic functions
voidsetup()
{
// setup LED modes
// we're specifying that we're going to send information to this LED
pinMode(GREEN, OUTPUT);
}voidloop()
{
// High turns things on
digitalWrite(1, HIGH);
}
// basic functions
voidsetup()
{
// setup LED modes
// we're specifying that we're going to send information to this LED
pinMode(GREEN, OUTPUT);
}voidloop()
{
// High turns things on
digitalWrite(1, HIGH);
}