Stap 10: Patronen met behulp van de methoden van de schildpad
In dit voorbeeld gebruiken we t.arcRight() en t.arcLeft() om te laten zien hoe de schildpad methoden patronen eenvoudig kunnen trekken.
Deze schermafbeelding ziet u wat u ziet in het voorbeeld van de bogen die wordt geleverd met TURTLEs.ino. Het voorbeeld bestaat uit 37 lijnen van bogen die op opeenvolgende locaties op het scherm worden getekend. Elke regel van bogen gebruikt 4 aparte bogen, t.arcRight(), t.arcLeft(), t.arcRight()en t.arcLeft() .
Dit is de code die is gebruikt bij het tekenen van dit patroon:
voor (int i = 0; ik < 370; ik += 10) / / ik verhoogd met 10 tot en met 10 pixels naar rechts verplaatsen
{
t.moveTo (i, 22); x-coördinaat en de y-coördinaat vertrekpunt voor elke regel van de bogen
t.arcRight (90, 180); Semi-cirkelvormige boog, 90 pixels lang trekt
t.arcLeft (90, 180); trekt een ander
t.arcRight (90, 180); een ander
t.arcLeft (90, 180); een ander
}