Stap 15: Basic animatie en meer complexe figuren
Animatie van een figuur:
- haar tekenen
- teken over de vorige afbeelding met behulp van de achtergrondkleur als de penColor - die wist de vorige afbeelding - en
- in de afbeelding met behulp van zijn oorspronkelijke kleur in een nieuwe positie opnieuw te tekenen. Dit geeft de illusie van beweging.
We hebben twee voorbeelden die aantonen van deze fundamentele animatie opgenomen: voorbeeld 8 - sterren, spinnen en voorbeeld 11 - auto's.
Meer complexe figuren te tekenen:
In het voorbeeld van de auto (voorbeeld 10) toont een complexere afbeelding getekend met turtle graphics. De instructies voor dit soort tekening even duren om te schrijven, maar ze zijn niet bijzonder ingewikkeld. Onze auto tekening bestaat uit een reeks van eenvoudige shapes die deel uitmaken van de verschillende onderdelen van een auto. Elk van deze shapes is eenvoudig te tekenen met de methoden van t.forward(), t.arcRight(), en t.Right(). Als u wilt tekenen de auto rechthoek we eerst een te vertegenwoordigen de uitlaat, vervolgens een boog voor de achterkant en het dak van de auto, een rechte lijn voor de voorruit, en een andere lijn en een boog voor de voorste kap. Lijnen tekent u de onderkant van de auto en de werking van bestuur en bogen tekent de wielen.
De auto wordt geplaatst op het scherm met de functie auto (t, grootte);
De functie laat ons toe om een auto grootte tussen 2 (kleine) opgeven en 11 (vrij groot).
Een herinnering: de 't' in de functie aanroep geeft aan dat deze functie maakt gebruik van onze schildpad-object. Een schildpad object-functies die u schrijft moeten t opnemen als de eerste functieparameter.