Stap 4: Start met een lijn
Hier is hoe te een streep op het TFT-scherm:
t.penDown();
t.forward(50);
Hoe lang is deze regel?
Met deze opdracht trekt een lijn 50 pixel op het TFT-scherm.
Waar trekt het?
De tekening begint op de huidige positie van de schildpad.
In welke richting trekt het de lijn?
Trekt in de huidige richting van de schildpad. U kunt de richting wijzigen indien gewenst; bijvoorbeeld vertellen de schildpad te zetten van de juiste 90 graden voordat vooruit. (Gebruik deze opdracht: t.right(90); )
Wat gebeurt er als de turtle's pen niet naar beneden is?
In het bovenstaande voorbeeld als de pen niet naar beneden was zou de schildpad hebben verplaatst 50 pixels zonder tekening.
Hier is hoe te trekken van het patroon van lijnen in de foto hierboven:
Het screen-beeld bestaat uit 90 lijnen, elke getekende begint op schermpositie (160, 240) - dat het punt in het midden van de onderkant van het scherm is. Hier is de functie die trok de patroon van lijnen:
voor (int i = 360; Ik > 0; ik-=4) / / een lus te trekken 360 /4 = 90 lijnen
{
t.moveTo (160, 240); schildpad beweegt naar het centrum van de onderkant van het scherm
t.setHeading(i); de hoek voor het tekenen van de lijnen wordt verlaagd door 4 voor elke lijn
t.forward(230); Hiermee brengt u een streep 230 pixel
}
(Dit is een voorbeeld opgenomen met de schets van de TURTLEs.ino .)