Hoe snel uw reflexen zijn het gebruik van dit leuke spel genaamd 'Reactie Timer', die gemakkelijk met behulp van arduino kunnen worden gemaakt. Het belangrijkste doel van dit spel is om de druk op een knop zo spoedig mogelijk wanneer u wordt gevraagd om dit te doen. Dit is een spel voor twee spelers, dus twee spelers strijden tegen elkaar en degene die op de knop in mindere tijd wint drukt. Maar zowel van de spelers niet hoeft te spelen tegelijk. Elke speler heeft een aparte kans wanneer hij is gevraagd om druk op de knop in een willekeurige tijd.
Nou, dit instructable niet alleen vertelt u hoe het spel te spelen maar ook hoe om het spel te maken. Het hoofdvenster voor de installatie van dit spel is een arduino verbonden met een vloeibare kristalvertoning (LCD), een knop, drie LEDs en een microbuzzer. De LED's en de zoemer zijn enkel bedoeld voor pers naar de knop meer vroeg. Het spel vraagt eerst player 1 om klaar te krijgen dan een countdown van 3 wordt weergegeven en de leds verlicht één voor één. Als de countdown 1 bereikt, pauzeert de arduino voor de speler ergens te verwarrend. Vervolgens tussen een willekeurige vertraging van 5 tot 10 seconden schakelt over op de groene geleid en afdrukken "go!" op LCD-scherm. Op dit moment moet u druk op de knop. Maar kunt u gewoon niet onmiddellijk op het als het duurt enige tijd voor het bericht te bereiken van de hersenen en te coördineren uw handen om druk op de knop. Op uw indrukken van de knop, toont het de tijd die u heeft genomen naar de druk er in milliseconden of uw reactietijd, in duidelijke woorden. Als u helemaal niet druk, het wacht twee seconden dan uw reactietijd wordt 2000 milliseconden. Hetzelfde wordt herhaald voor speler 2. Na al dat het eindelijk het resultaat wordt weergegeven dat welke speler het spel gewonnen of als er een gelijkspel.
Het project kan gemakkelijk in twee uur worden gemaakt, dus dit kan een goed weekend-project. Waardoor het breadboard zou tijd besparen. Ook kan het een goed project voor beginners die nieuw op de arduino zijn. Zij zouden vernemen te zootje zowat iets afdrukken op vloeibare kristalvertoning.
Regels: De regels van het spel zijn eenvoudig-
- Elke speler krijgt een aparte draai.
- Speler 1 de beurt zal voorop staan.
- Hij moet druk op de knop op de vierde pieptoon, als de groene led gloed of het LCD-scherm afdrukken 'Go!!'. Al deze dingen gebeuren tegelijk.
- Elke speler kan slechts eenmaal drukt u op de knop.
- De speler met lagere reactietijd wint.