Stap 3: Verwerking Code
importeren van processing.serial.*;
Seriële poort = nieuwe Serial (dit, Serial.list() [0], 9600); String-waarde; Booleaanse gameover = false, rechts = onwaar, links = false, d = false, een = false, laatst = onwaar is, spelen = false; int topscore = 0, bottomscore = 0, knop = 0; zweven changespeed = 0; Peddel onder; Bal pongball; Peddel de bovenkant; void setup {frameRate(100); noStroke(); pongball = nieuwe Ball(); beneden = nieuwe Paddle(); top = new Paddle(); top.y=0;size(1024,500); value=port.readStringUntil('\n');} ongeldig draw() {String [] invoer; background(0); als (port.available() > 0) {value=port.readStringUntil('\n');} als (waarde! = null) {invoer = split (waarde, ""); int i = 0; terwijl (i 0) {bottomscore = 0; topscore = 0; port.write(7); gameover = false; spelen = false;}} Als (knop > 0) {gameover = false; spelen = false;}} } top.show(); Bottom.show(); Als (! gameover) {pongball.move();} anders {als (! spelen) {sendthing();} als (laatste) {pongball.x = top.x+60; pongball.y = top.y+13; pongball.up = onwaar; pongball.right = false;} else {pongball.x = bottom.x+60; pongball.y = bottom.y-13; pongball.up = true, pongball.right = true;}} pongball.bounce(); pongball.show(); Als (pongball.y < -8) {gameover = true, bottomscore ++; laatst = true;} als (pongball.y > 508) {laatst = false; gameover = true, topscore ++;}}
VOID sendthing() {als (topscore == 1 & &! laatste) {port.write(1);} als (topscore == 2 & &! laatste) {port.write(2);} als (topscore == 3 & &! laatste) {port.write(3);} als (bottomscore == 1 & & achternaam) {port.write(4);} als (bottomscore == 2 & & achternaam) {port.write(5);} als (bottomscore == 3 & & achternaam) {port.write(6);}
spelen = true; }
klasse bal {int x, y, boolean omhoog, recht; Ball() {x = 16; y = 484 omhoog = true; rechts = true;} void move() {als (omhoog == true) {y=int(y-2-changespeed/2)}; anders //up==false {y=int(y+2+changespeed/2);} als (recht == true) {x=int(x+5+changespeed);} anders //right==false {x=int(x-5-changespeed);}} void bounce() {als (krijgen (int (x)-8, int(y))!=color(0)) {rechts = true; als (y > 9 & & y < 491) {port.write(8);}} als (krijgen (int (x) + 8 int(y))!=color(0)) {rechts = false; als (y > 9 & & y < 491) {port.write(8);}} als (get(int(x), int (y) -8) == kleur (255, 0, 0)) {omhoog = false; als (y > 9 & & y < 491) {port.write(8);}} als (get(int(x), int (y) + 8) == kleur (255, 0, 0)) {omhoog = true; als (y > 9 & & y < 491) {port.write(8);}}} VOID show() {vulling (247, 226, 48); ellips (x, y, 16 en 16);}}
klasse Paddle {int x, y; Paddle() {x = 250; y = 496;} ongeldig show() {vulling (255, 0, 0); rect (x, y, 120, 4);}}