Stap 3: Arduino Code - uitleg 1
Definitie
De belangrijkste onderdelen van de code is toegelicht. Ik zal gewoon pak de protocol-functie (readBT) en de Definitioins.
definities:
Elk bericht heeft zijn eigen uniwue header, aanhangwagen. Ik heb dat om te controleren of de binnenkomende SerialStream die gedefinieerd tekens.
bv. Tekstberichten: / Gegevenslading = "Hallo Instructable!" -> $Hi Instructable! |
Ik heb ook sommige één char-Packets (zoals SMS0_Header) gedefinieerd. Deze datapackets worden gebruikt om te resetten, of zijn leidende bytes voor gehele getallen of praalwagens die u kunt parseren uit de SerialStream.
// define Buttons, Protocol Headers & Trailers ...<br>#define TIME_MSG_LEN 11 #define TIME_HEADER 'T' #define TIME_REQUEST 7 #define SMS2_HEADER '|' #define SMS1_HEADER ' #define SMS0_HEADER '%' #define SMSN_length 12 #define CALL2_HEADER '*' #define CALL1_HEADER '?' #define CALL0_HEADER '!' #define GPS_HEADER '&' //wakeButton #define button 4 //clearButton #define rbutton 5 // MSG Array 1 char inData[16]; char inChar; // Call Array 2 char inCall[16]; char inNumber; //Define variables byte index = 0; long tmillis = 0; long ptmillis = 0; int ctimeout = 5000; int count = 0; int sms = 0; int call = 0; int gps = 0; int alt = 0; int spd = 0; int bstat = 1; int notifier = 1; int timeout = 5000; //Displaytimeout