Stap 2: ontwerp
Conceptontwerp voor het project was het eerste trapte af op onze maandelijkse gLab van bedrijven - een after-hours verzamelen voor een ontwerp-charette vanpersoneel Gensler SF. In dat proces geanalyseerd wij de verschillende bestaande situaties waargenomen of hele aller Market Street, alsmede de verschillende persoonlijkheden van de districten vermeld als onderdeel van het festival bekend. Wij precedent beelden op een verscheidenheid van designelementen (meubels, architectuur, kunst enz.) om te dienen als een visuele hulp vonk ideeën en dan mensen werden aangemoedigd om te lijst ideeën of schetsen (via post-it notes) van elementen die ze voelde een boeiende voetgangers functie kon worden verstrekt.
Het kernteam uiteindelijk gefilterd door deze schetsen en vestigde zich op (2) primaire concepten van passief (ARENA) en actieve betrokkenheid van de (toneelstuk). Gezien de beperking van de ruimte die het festival en het idee dat de installatie identificeerbare/aanspreekbaar zijn, we gericht op ping-pong als de activiteit. Als het team begon formalisering van de vorm van de voorgestelde "arena" zitplaatsen element, begonnen we kijken naar shapes die zou een gemakkelijk herhaalde module. Na afwikkeling van op de module van de zeshoek, realiseerden we ons was er gelegenheid om het ping-pong "play" concept wijzigen en een nieuw type van gaming-element maken. We geïdentificeerd door het veranderen van de vorm van de tabel, de mogelijkheid dat de tabel zelf tot de willekeurige betrokkenheid in een openbare ruimte leiden kan-dwingen meer dan 2 personen om te communiceren en ook dwingt de spelers hun eigen regels maken.
Ontwerp werd verder ontwikkeld met behulp van ontwerpsoftware zoals Sketch-up, Revit en Photoshop, evenals eenvoudige modellen met blauwe tape, grootte elementen op de juiste manier. Als we verhuisd naar bouw, andere ontwerp elementen werden finessed en/of toegevoegd op gebaseerd op de mogelijkheden van het team.