Stap 10: De code: tank_vs_tank_keyup
sleutel omhoog is een handler die detecteert wanneer een sleutel is laten up
tweevoudig tikken Formulier2, selecteer de werkbalk die verklaring op de top van de code en selecteer ToetsOmhoog (KeyUp)
Voeg de volgende code na de afmetingen:
Select Case e.KeyCode
Geval Is = Keys.W
Timer9.Enabled = False ' stopt tank verplaatsen wanneer w toets omhoog
Geval Is = Keys.S
Timer10.Enabled = False ' stopt tank verplaatsen wanneer s toets omhoog
Geval Is = Keys.D
Timer11.Enabled = False ' stopt tank verplaatsen wanneer d toets omhoog
Geval Is = Keys.A
Timer12.Enabled = False ' stopt tank verplaatsen wanneer een sleutel omhoog
Geval Is Keys.ControlKey = ' schiet
Als s = 1 Then Timer1.Enabled = True ' detecteert als tank1 recht gezicht
Als s = 2 Then Timer2.Enabled = True ' detecteert als tank1 gezicht links
Als s = 3 Then Timer3.Enabled = True ' detecteert als tank1 onder ogen zien
Als s = 4 Then Timer4.Enabled = True ' detecteert als tank1 naar beneden
Einde selecteren
' linker tank
Select Case e.KeyCode
Geval Is = Keys.Up
Timer13.Enabled = False ' stopt tank omhoog bij toets omhoog
Geval Is = Keys.Down
Timer14.Enabled = False ' stopt tank verplaatsen wanneer u omhoog-toets ingedrukt
Geval Is = Keys.Left
Timer15.Enabled = False ' stopt tank verplaatsen wanneer verlaten sleutel omhoog
Geval Is = Keys.Right
Timer16.Enabled = False ' stopt tank verplaatsen wanneer recht belangrijkste omhoog
Geval Is Keys.Enter = ' schiet
Als k = 1 Then Timer5.Enabled = True ' detecteert als tank2 recht gezicht
Als k = 2 Then Timer6.Enabled = True ' detecteert als tank2 gezicht links
Als k = 3 Then Timer7.Enabled = True ' detecteert als tank2 onder ogen zien
Als k = 4 Then Timer8.Enabled = True ' detecteert als tank1 naar beneden
Einde selecteren