Stap 12: De code: ToetsOmlaag (KeyDown)
toets ingedrukt wordt gedetecteerd dat als een sleutel beneden is de code gaat na private sub tank_vs_tank_keydown
Selecteer de verklaringen voor de formuliercode 1 en ToetsOmlaag (KeyDown)
Private Sub Tank_VS_Tank_KeyDown(ByVal sender As Object, ByVal e As System.Windows.Forms.KeyEventArgs) verwerkt Me.KeyDow
' juiste tank
Select Case e.KeyCode
Geval Is Keys.W = ' beweegt tank1 omhoog en wijzigingen de teller 3 en het beeld aan de tank onder ogen zien
Als tank1. Top = Me.Top Then Timer9.Enabled = False
s = 3
Timer9.Enabled = True
Timer10.Enabled = False
Timer11.Enabled = False
Timer12.Enabled = False
tank1. Afbeelding = rt1. Afbeelding
Geval Is Keys.S = ' tank1 naar beneden en wijzigingen de teller 4 en het beeld aan de tank naar beneden beweegt
Als tank1. Bodem = Me.Bottom Then Timer10.Enabled = False
s = 4
Timer10.Enabled = True
Timer9.Enabled = False
Timer11.Enabled = False
Timer12.Enabled = False
tank1. Afbeelding = rt3. Afbeelding
Geval Is Keys.D = ' tank1 rechts beweegt en verandert de teller 1 en de afbeelding tank gezicht gelijk
Als tank1. Rechts = Me.Right Then Timer11.Enabled = False
s = 1
Timer11.Enabled = True
Timer9.Enabled = False
Timer10.Enabled = False
Timer12.Enabled = False
tank1. Afbeelding = rt4. Afbeelding
Geval Is Keys.A = ' tank1 links beweegt en verandert de teller 2 en de afbeelding tank gezicht links
Als tank1. Links = Me.Left Then Timer12.Enabled = False
s = 2
Timer12.Enabled = True
Timer9.Enabled = False
Timer10.Enabled = False
Timer11.Enabled = False
tank1. Afbeelding = rt2. Afbeelding
Geval Is = Keys.P
MsgBox ("onderbroken druk op OK om door te gaan")
Einde selecteren
Ramo. Links = tank1. Links + 15
Ramo. Top = tank1. Top + 13
Voor re = 1 tot en met 17
Als tank1. Bounds.IntersectsWith(b(re). Grenzen) vervolgens Timer9.Enabled = False
Als tank1. Bounds.IntersectsWith(b(re). Grenzen) vervolgens Timer10.Enabled = False
Als tank1. Bounds.IntersectsWith(b(re). Grenzen) vervolgens Timer11.Enabled = False
Als tank1. Bounds.IntersectsWith(b(re). Grenzen) vervolgens Timer12.Enabled = False
Als tank1. Bounds.IntersectsWith(b(re). Grenzen) dan rt = True
Volgende
Als tank1. Top < Me.Top + 15 dan tank1. Top += 6
Als tank1. Bodem > Me.Bottom - 35 dan tank1. Top-= 6
Als tank1. Recht > Me.Right - 15 dan tank1. Linker-= 6
Als tank1. Links < Me.Left + 10 dan tank1. Linker += 6
' linker tank
Select Case e.KeyCode
Geval Is Keys.Up = ' beweegt tank2 omhoog en wijzigingen de teller 4 en het beeld aan de tank onder ogen zien
k = 4
Timer13.Enabled = True
Timer14.Enabled = False
Timer15.Enabled = False
Timer16.Enabled = False
tank2. Afbeelding = bt1. Afbeelding
Geval Is Keys.Down = ' tank2 naar beneden en wijzigingen de teller 3 en het beeld aan de tank naar beneden beweegt
k = 3
Timer14.Enabled = True
Timer15.Enabled = False
Timer16.Enabled = False
Timer13.Enabled = False
tank2. Afbeelding = bt3. Afbeelding
Geval Is Keys.Left = ' tank2 rechts beweegt en verandert de teller 1 en de afbeelding tank gezicht gelijk
k = 1
Timer15.Enabled = True
Timer16.Enabled = False
Timer13.Enabled = False
Timer14.Enabled = False
tank2. Afbeelding = bt2. Afbeelding
Geval Is Keys.Right = ' tank2 links beweegt en verandert de teller 2 en de afbeelding tank gezicht links
k = 2
Timer16.Enabled = True
Timer13.Enabled = False
Timer14.Enabled = False
Timer15.Enabled = False
tank2. Afbeelding = bt4. Afbeelding
Einde selecteren
BAMO. Links = tank2. Links + 15 ' plaatsen van blauwe munitie
BAMO. Top = tank2. Top + 13
Voor ree = 1 tot en met 17
Als tank2. Bounds.IntersectsWith(b(ree). Bounds) vervolgens Timer13.Enabled = False ' controleert als tank2 hits blokken
Als tank2. Bounds.IntersectsWith(b(ree). Bounds) vervolgens Timer14.Enabled = False ' controleert als tank2 hits blokken
Als tank2. Bounds.IntersectsWith(b(ree). Bounds) vervolgens Timer15.Enabled = False ' controleert als tank2 hits blokken
Als tank2. Bounds.IntersectsWith(b(ree). Bounds) vervolgens Timer16.Enabled = False ' controleert als tank2 hits blokken
Als tank2. Bounds.IntersectsWith(b(ree). Bounds) vervolgens bt = True
Volgende
Als rt = True en bt = True vervolgens reset()
Als tank2. Top < Me.Top + 15 dan tank2. Top += 5
Als tank2. Bodem > Me.Bottom + 35 dan tank2. Top-= 5
Als tank2. Recht > Me.Right - 15 dan tank2. Linker-= 5
Als tank2. Links < Me.Left + 5 dan tank2. Linker += 5
End Sub