Stap 13: De code: rode kogel
Ga naar de pagina van form2 ontwerp en selecteer timers 1 tot en met 4 en druk op enter
Voeg de volgende code toe:
Private Sub Timer1_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) behandelt Timer1.Tick ' branden van de rode munitie recht
Ramo. Linker += 10
Als ramo. Bounds.IntersectsWith (tank2. Grenzen) vervolgens Timer1.Enabled = False
Als ramo. Bounds.IntersectsWith (tank2. Bounds) vervolgens reset()
t()
Als ramo. Recht > Me.Right Then Timer1.Enabled = False
Voor rer = 1 tot en met 17
Als ramo. Bounds.IntersectsWith(b(rer). Grenzen) vervolgens Timer1.Enabled = False
Volgende
End Sub
Private Sub Timer2_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) behandelt Timer2.Tick ' branden van de rode munitie links
Ramo. Linker-= 10
Als ramo. Bounds.IntersectsWith (tank2. Grenzen) vervolgens Timer2.Enabled = False
t()
Als ramo. Links < Me.Left dan Timer2.Enabled = False
Voor rere = 1 tot en met 17
Als ramo. Bounds.IntersectsWith(b(rere). Grenzen) vervolgens Timer2.Enabled = False
Volgende
End Sub
Private Sub Timer3_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) behandelt Timer3.Tick ' rode munitie branden op
Ramo. Top-= 10
Als ramo. Bounds.IntersectsWith (tank2. Grenzen) vervolgens Timer3.Enabled = False
t()
Als ramo. Top < Me.Top dan Timer3.Enabled = False
For rerer = 1 tot en met 17
Als ramo. Bounds.IntersectsWith(b(rerer). Grenzen) vervolgens Timer3.Enabled = False
Volgende
End Sub
Private Sub Timer4_Tick(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) behandelt Timer4.Tick ' rode munitie branden naar beneden
Ramo. Top += 10
Als ramo. Bounds.IntersectsWith (tank2. Grenzen) vervolgens Timer4.Enabled = False
t()
Als ramo. Bodem > Me.Bottom Then Timer4.Enabled = False
Voor ri = 1 tot en met 17
Als ramo. Bounds.IntersectsWith(b(ri). Grenzen) vervolgens Timer4.Enabled = False
Volgende
End Sub