Stap 17: De Code: suberteens
Ik had in mijn code dingen zoals: t(), t2() en reset() dat mijn t() subs detecteert zijn als de rode munitie de randen van de vorm of de blauwe tank raakt; T2() wordt gedetecteerd als de blauwe munitie de rode tank of de vorm raakt; en reset() stelt het spel veld
Heres de code voor t():
Private Sub t()
Als rambo. Bounds.IntersectsWith (tank2. Bounds) dan de tank2. Afbeelding = extank. Afbeelding
Als rambo. Bounds.IntersectsWith (tank2. Bounds) dan de tank1. Links = 12
Als rambo. Bounds.IntersectsWith (tank2. Bounds) dan de tank1. Top = 336
Als rambo. Bounds.IntersectsWith (tank2. Bounds) dan de tank2. Links = 1233
Als rambo. Bounds.IntersectsWith (tank2. Bounds) dan de tank2. Top = 336
End Sub
de code voor t2():
Private Sub t2()
Als bami. Bounds.IntersectsWith (tank1. Bounds) dan de tank1. Afbeelding = extank. Afbeelding
Als bami. Bounds.IntersectsWith (tank1. Bounds) dan de tank2. Links = 1233
Als bami. Bounds.IntersectsWith (tank1. Bounds) dan de tank2. Top = 336
Als bami. Bounds.IntersectsWith (tank1. Bounds) dan de tank1. Links = 12
Als bami. Bounds.IntersectsWith (tank1. Bounds) dan de tank1. Top = 336
End Sub
de code voor reset()
Private Sub reset()
tank1. Links = 12
tank1. Top = 336
tank2. Links = 1233
tank2. Top = 336
BT = False
RT = False
End Sub