M. A. Parker c2015
Blinky, de knipperende LED, laat zien hoe met de taal C/C++ in Atmel Studio (AS) om te controleren de Atmel MCU poorten voor input en output (dat wil zeggen, IO) en het 'geheim' leven van de Atmel poort, PIN en DDR registers blijkt. Blinky gebruikt het circuit platform gebouwd voor de vorige opstarten 2 evenals de kabeladapter gebouwd voor de eerste opstarten [0]. In alle gevallen bieden wij verkorte beoordelingen van het platform van het circuit en de adapter voor gemak. De volgende Startup ontwikkelt Blinky twee om te illustreren het gebruik van sensoren met de pull-up weerstanden intern aan het MCU evenals bespreken en demonstreren van bit operaties. Zoals met alle de Startups, dit instructable richt zich op 'aan de slag' met een Atmel Microcontroller MCU [1]. Werken met de afzonderlijke MCU aanbiedingen aanzienlijk lagere kosten voor elk project met veel betere controle over de grootte, functie en macht eisen in vergelijking met de MCU-on-a-board systemen zoals Arduino [2] en de Rhaspberry Pi [3]. De Startup #5 Instructable zal converteren het Blinky circuit en software (eigenlijk meer als firmware eenmaal geïnstalleerd) voor gebruik met de levenslijn die, hoewel eenvoudig, met opdracht msiexec corrigeren klokinstellingen voor een MCU. Opstarten #2 beschreven en stel de fuses in de ATTiny2313A met behulp van het platform gebouwd. Ik moet erop wijzen dat de levenslijn worden niet gecorrigeerd voor niet-klok zekeringen - hoogspanning programmeur (12V) moeten worden zouden zoals besproken in Startup #5.
** Opmerking: Voor degenen die willen dat de PDF van dit instructable, downloaden de bijgevoegde PDF met behulp van de onderstaande koppeling in plaats van degene die automatisch gegenereerd door de website - dat automatisering houdt niet de wijze waarop de bijschriften bij de foto's.
Een goede eerste opstarten-project bestaat uit de programmering van de ATTiny een LED knipperen om vertrouwd te raken met sommige ATTiny programmering en de werking. Blinky gebruikt hetzelfde circuit zoals gebouwd aan de experimentator van boord en dus niets hoeft te worden gewijzigd in hardware. Blinky gebruikt het eerste geheim van Atmel Input/Out – de Data richting registreren DDR. En eigenlijk, LEDs Maak een goedkope debugging hulpmiddel voor meer ingewikkelde programma's. Opstarten 4 zal het maken van een tweede Blinky die het gebruik van een invoer pin aantoont. Opstarten #5 zal tonen de levenslijn-programma dat in wezen de Blinky is programma maar op steroïden in een veel sneller tempo uitgevoerd. In alle gevallen we eerst schrijven laadt het programma [4] in het MCU, dan bekijken van de effecten op de LED, en dan daarna, het uitleggen van de verklaringen van de C++ gebruikt in de programma's. De referenties [5-11] omvatten enkele voorbeeld taalreferenties voor C/C++.
We beginnen met de programmering en codering. Terwijl dit Instructable elke codering instructie verklaart, misschien de lezer nog wilt enkele van de vele uitstekende C/C++ referenties [5-11] raadplegen.