Stap 5: BLINKIE één – klaar de codering pagina
Nu is het tijd om te beginnen met coderen, maar we moeten eerst de codering pagina met de naam 'Atmel Lifeline.cpp' klaar. Zodra de Atmel levenslijn oplossing is geopend, verschijnt de naam van het bestand 'Atmel Lifeline.cpp' aan de rechterkant van de IDE in het paneel 'Solution Explorer' en eventueel als een tabblad onder de AS tool bars.
Zorg ervoor dat de programmeur is aangesloten aan de experimentator van bestuur en ook op de USB-poort. Zorg ervoor dat de macht wordt toegepast op de experimentator van bestuur.
Start AS6
Klik op bestand op de bovenste menu strip, plaats de muisaanwijzer op recente bestanden en selecteer "Atmel levenslijn" (of open met behulp van Open). Op de bovenste strip van AS6 menu, klikt u op ' Project > Atmel levenslijn ' en vervolgens klikt u op 'Tool' in het linker menu en ervoor zorgen dat de programmeur is ingesteld op uw programmeur (AVRISP of Atmel-ICE) en 'ISP klok' tot 125kHz. Sluit dit dialoogvenster.
Klik vervolgens op Tools > Device programmeren gevonden in de bovenste AS6 menu strip. Zorg ervoor dat uw programmeur is geselecteerd (AVRISP of Atmel ICE) en het juiste apparaat wordt weergegeven (ATTiny2313A). Klik op toepassen naast het vak van de ISP. Klik op de knoppen lezen handtekening en spanning en de spanning gemeten door de programmeur moet binnen een paar procent van 5V. Nu stel de schuifregelaar 'ISP klok' voor 125 kHz en klik op de knop instellen . Sluit uit het dialoogvenster apparaat programmering. De procedure van dit artikel moet worden uitgevoerd in elke keer dat een oplossing wordt geopend in AS. Als de twee klokken van de ISP niet hoeft dezelfde waarde, dan AS niet correct geladen de software/firmware in de MCU.
Zorg ervoor dat de Atmel Lifeline.CPP (voor de programmeertaal C++) of de Lifeline.C van de Atmel (voor C-taal) codering formulieren kan worden gezien. Het zal hebben / * aan de top met de naam van het programma. Het codevenster kan worden bekeken door te klikken op het tabblad Atmel Lifeline.cpp net onder de pictogrammen in de bovenste werkbalk, of ofwel dubbelklikken op de bestandsnaam van de Atmel Lifeline.cpp verschijnen aan de rechterkant onder Solution Explorer.
Verwijder de regel lezing "/ / To Do::... Gelieve te schrijven code."-het is een commentaarregel.
De lijnen tussen / * en * / boven zijn opmerkingen en doen niet gecompileerd met de rest van het programma. Eén lijn met / / is ook een commentaar en doet niet gecompileerd. Tekst beginnen met / / nadat de puntkomma een reactie is en doet niet gecompileerd.
Zet niet uit het circuit en koppel niet de programmeur en sluit niet AS6.