Stap 6: BLINKIE One – het BLINKIE één programma
Wijzigen van de levenslijn van Atmel-programma te laten uitzien als de volgende, hoewel de kleuren verschillen kunnen maar de kleur niet belangrijk op dit moment is-gewoon type de tekst. De regel '#include' moet al aanwezig zijn, evenals een paar anderen. Zorg ervoor om te observeren en te houden van het hoofdlettergebruik van de tekst (dat wil zeggen, de hoofdletters en niet-geactiveerde tekst behouden). Zorg ervoor om nauwkeurig de puntkomma aan het einde van de lijnen. Zorg ervoor dat alle accolades en de haakjes te houden.
#include
#define F_CPU 8000000UL
#include
int main(void)
{
DDRB = 0b00000001; of 0x01; moet 8 bits
while(1)
{
_delay_ms(1000);
PORTB = 0b1;
_delay_ms(1000);
PORTB = 0X00;
}
}
De betekenis van de lijnen van code zal later hieronder worden beschreven. Voor nu willen we het LED knipperen.