Stap 7: Blinky One – compileren en uitvoeren
Figuur 3: Het kleine, rechts wijzende driehoekje kan worden geklikt in plaats van op F5 te drukken.
Verschillende methoden kunnen compileren en uitvoeren van Blinky of een ander programma worden gebruikt. Gebruik methode 'b' maar zich bewust zijn van de methode 'a'.
Compileren, fout Check, en maken van bestand (F7)
Het programma kan worden gecontroleerd op fouten zonder het laden van het programma in het MCU door te klikken op het menu-item van bouwen aan de bovenkant van de AS en klik vervolgens op het item van de oplossing bouwen in de drop-down lijst. Het resultaat van het compileren wordt weergegeven in een venster aan de onderzijde van de AS6. Merken van de twee tabbladen helemaal onderaan: Error List en Output. Als alles succesvol is, zal het venster Uitvoer tonen 'Build geslaagd'. Als er een typefout zal dan de vergissing venster tonen het foutbericht en het regelnummer. De fouten moeten worden gecorrigeerd voor het programma te draaien. Als uw code met succes gecompileerd, overwegen het toevoegen van een fout om te zien wat er gebeurt wanneer het programma wordt gecompileerd maar vergeet niet om de fout te corrigeren! By the way, moeten waarschuwingen ook worden gecorrigeerd. De oplossing bouwen, zal ook de oplossing tekst bestand, alsook het hexadecimale bestand opslaan. Sommige mensen verkiezen om te programmeren van het MCU met het Hex bestand in plaats van te gaan door de moeite van het opnieuw compileren van de gehele oplossing.
Laden, compileren, fout Check, en maken van bestand (F5)
Klik op het driehoekje op de Tool bar (figuur 3, vijfde pictogram van links - niet degene met de twee verticale balken). Hetzelfde effect kan worden gedaan door op F5 te drukken op het toetsenbord. AS6 zal het uitvoeren van bewerkingen zoals in "a" hierboven, maar bovendien, als er geen fouten, het gecompileerde programma zal geladen worden in het MCU en zal worden uitgevoerd. Als er fouten zijn opgetreden, moet u deze corrigeren.
Op dit punt moet de LED knipperen. Neem nota van de helderheid van de LED 'on' en 'uit'. We zullen zien dat de levenslijn programma produceert helderheid ergens tussenin 'op' en 'uit'.