Stap 2: Programmeren van de CoPiino aansluitbaar BrainZ
Deze stap is vrij naar voren. De vereiste source code is gekoppeld aan deze stap. Alle bestanden moeten worden uitgepakt.
Opgenomen bestanden
- ATTiny_OLED_Bouncing_Ball.ino
- SSD1306_minimal.cpp
- SSD1306_minimal.h
- TinyWireM.cpp
- TinyWireM.h
- USI_TWI_Master.cpp
- USI_TWI_Master.h
1. met de Arduino IDE openen we de ATTiny_OLED_Bouncing_Ball.ino
2. we moeten gebruik maken van het menu "Sketch" - "toevoegen bestand... "en alle andere bestanden één voor één toevoegen
3. Sluit de CoPiino aansluitbaar BrainZ aan de USBasp (zie opmerkingen hieronder)
4. Sluit USBasp bij voorkeur naar een USB-hub
5. de Arduino IDE: compileren en uploaden
6. Controleer voor voltooid Upload
7. het loskoppelen van USB
8. gedaan
opmerkingen:
Voor het aansluiten van de USBasp op de CoPiino aansluitbaar BrainZ passen we deze pin-verbindingen
ISP10PIN tot ISP6PIN
Pin 9 tot 1 [MISO]
Pin 2 tot 2 [VCC]
Pin 7 tot en met 3 [SCK]
Pin 1 tot en met 4 [Hasselt]
Pin 5 tot en met 5 [eerste]
Pin 2 tot en met 6 [GND]