Stap 4: drenken
Codering, is im nog steeds schoonmaken het maar hier een brainstorm voor het drenken bots.
De code die wordt gebruikt is voor improviseren, in plaats van een servo kunt u een kleine speelgoed gelijkstroommotor met een versnelling en blokken de buis (ziek post up foto's morgen, zijn beetje echt laat nu) en wanneer de motor verplaatst water kan sijpelen. Ik zal dit idee waarschijnlijk morgen verbeteren wanneer krijg ik de kans om te werken met de motor, maar ik denk dat hiermee een punt.
definiëren van analoge ingangen
int moistureSensor = 0;
int tempSensor = 2;
definiëren van de output van de klep
int waterValve = 7;
VOID Setup {}
Serial.begin(9600);
pinMode (waterValve, OUTPUT);
digitalWrite (waterValve, laag);
}
void loop {}
moisture_val = analogRead(moistureSensor);
Serial.Print ("vocht sensor leest");
Serial.println (moisture_val);
delay(1000);
Zet water op wanneer de bodem droog is
Als (moisture_val < 850)
{
digitalWrite (waterValve, hoge);
}
terwijl (moisture_val < 850)
{
delay(10000);
moisture_val = analogRead(moistureSensor);
}
digitalWrite (waterpomp, laag);
}