Stap 2: Prototyping
Na een volledige Linux-distro op de Raspberry Pi is een van de voordelen voor het selecteren van dit board. U kunt aansluiten op de Pi rechts een bestaande monitor, muis en toetsenbord vervolgens de stroomtoevoer en daar ga je. Met Model B kunt u gewoon de stekker in een ethernet-kabel en je bent op het Internet. Model A vereist een beetje meer moeite omdat het komt niet met een ethernet-poort. U moet WiFi configureren voordat u verbinding met het Internet maken kunt. Dit gebeurt meestal via een 3de partij USB-adapter. Uiteraard op een model zult A krijg je alleen een USB-poort zodat je ofwel moet een powered USB-hub aansluiten van andere apparaten zoals een muis en toetsenbord, of u naar een headless setup. Dit is gelukkig ook vrij eenvoudig. Raspbian loopt ssh waardoor je op afstand kan shell in de Pi uit een terminal programma dat wordt uitgevoerd op een andere computer. Als u toegang wilt tot het bureaublad van de Pi in plaats van alleen de shell kunt u VNC daarvoor.
Het maken van een houwer van de hardware de meeste tijden moet externe sensoren van een soort te lezen van de ingangen van de echte wereld. Dingen zoals gematigde, licht, beweging, kracht, afstand, enz. Het bestuur van de Raspberry Pi wordt geleverd met een aantal Algemene doel Input/Out (GPIO) pinnen. Deze pinnen via software worden geconfigureerd en kunnen worden gebruikt om te lezen input van sensoren en/of controle output naar sensoren zoals een LED. Sommige pennen hebben een specifiek doel, terwijl anderen meer generiek zijn (u kunt ook de configuratie ze aan uw behoeften). De meest voorkomende manier waarop ontwikkelaars door de GPIO kanalen op een Raspberry Pi is via een Python bibliotheek genaamd RPi.GPIO. Vindt u enkele goede tutorials hier.
Nadat we onze eerste prototypen die we gemaakt een schets van de Raspberry Pi GPIO aan externe sensor bedrading. De meeste goede software-projecten beginnen met architecturale diagrammen. Interactieve hardware projecten kunnen profiteren van diagrammen op een gelijkaardige manier en gelukkig is er een geweldig initiatief Fritzing genoemd om te helpen met dit. Fritzing is een "ecosysteem dat gebruikers toestaat om te documenteren hun prototypes, ze delen met anderen, leren van elektronica in een klas, en de lay-out en produceren van professionele PCB's."
Dit leerprogramma zou krijgen waanzinnig groot als we geprobeerd te detail uit elke draad/verbinding. In plaats daarvan delen we de schets. Aangezien het project geëvolueerd deed de schets. Hierboven is een afbeelding van de definitieve schets. De schets kan ook worden gevonden in de code repository met de rest van de code.